mahban
[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بینالملل]
پرسنل مدیریت
مدیریت ارشد
مدیر رسمی تالار
عکاس انجمن
برترین کاربر ماه
ارسالکنندهی برتر ماه
سطح
6
پاریس
اوت 1922 (مرداد -شهریور 1301)
بدن، جوهر و کسيت
هنگام به دنیا آمدن، سه ماشین جداگانه با مردم به دنیا می آیند که تا زمان مرگ به شکل گیری ادامه می دهند. این ماشینها هیچ چیز مشترکی با ندارند. آنها بدن، جوهر و کسيت (شخصیت) ما را می سازند. شکل گیری آنها به هیچ رو وابسته به ما نیست. تکامل آینده شان، تکامل هر کدام به طور جداگانه به داده هایی وابسته است که مردم در اختیار دارد و داده هایی که پیرامون اوست، مانند محیط، اوضاع، شرایط جغرافیایی و این و آن برای تن این داده ها، وراثت، شرایط جغرافیایی، خوراک و حرکت است. آنها تأثیری در کسیت ندارند.
در جریان زندگی مردمی، کسیت تنها و تنها از راه آنچه مردم می شنود و از راه مطالعه، شکل می گیرد. جوهر، همه عاطفی است. از چیزهایی ساخته می شود که پیش از شکل گیری کسیت از وارثت و دیرتر از آن حس ها و احساس هایی که مردم در میانشان زندگی می کند، ساخته می شود. آنچه در پی می آید تنها وابسته به گذار است.
بنابراین تن در هر مردمی به شکلی فردی ذهنی رشد می کند. تکامل هر سه از نخستین روزهای زندگی مردم آغاز می شود. هر سه خودمختار ازیکدیگر رشد می کنند. به این ترتیب ممکن است برای نمونه به نظر رسد که تن زندگیش را در شرایط مطلوب آغاز می کند، روی خاکی سالم و در نتیجه دلاور است؛ اما این ناگزیر به این معنا نیست که جوهرش هم همین ویژگی را دارد.
تحت همان شرایط، جوهر می تواند ناتوان و بزدل باشد. مردم می تواند بدنی دلاور در برابر جوهری بزدل داشته باشد. جوهر ناگزیر موازی با رشد تن رشد نمی کند. مردم می تواند بسیار نیرومند و سالم، در عین حال مانند خرگوش بزدل باشد.
اوت 1922 (مرداد -شهریور 1301)
بدن، جوهر و کسيت
هنگام به دنیا آمدن، سه ماشین جداگانه با مردم به دنیا می آیند که تا زمان مرگ به شکل گیری ادامه می دهند. این ماشینها هیچ چیز مشترکی با ندارند. آنها بدن، جوهر و کسيت (شخصیت) ما را می سازند. شکل گیری آنها به هیچ رو وابسته به ما نیست. تکامل آینده شان، تکامل هر کدام به طور جداگانه به داده هایی وابسته است که مردم در اختیار دارد و داده هایی که پیرامون اوست، مانند محیط، اوضاع، شرایط جغرافیایی و این و آن برای تن این داده ها، وراثت، شرایط جغرافیایی، خوراک و حرکت است. آنها تأثیری در کسیت ندارند.
در جریان زندگی مردمی، کسیت تنها و تنها از راه آنچه مردم می شنود و از راه مطالعه، شکل می گیرد. جوهر، همه عاطفی است. از چیزهایی ساخته می شود که پیش از شکل گیری کسیت از وارثت و دیرتر از آن حس ها و احساس هایی که مردم در میانشان زندگی می کند، ساخته می شود. آنچه در پی می آید تنها وابسته به گذار است.
بنابراین تن در هر مردمی به شکلی فردی ذهنی رشد می کند. تکامل هر سه از نخستین روزهای زندگی مردم آغاز می شود. هر سه خودمختار ازیکدیگر رشد می کنند. به این ترتیب ممکن است برای نمونه به نظر رسد که تن زندگیش را در شرایط مطلوب آغاز می کند، روی خاکی سالم و در نتیجه دلاور است؛ اما این ناگزیر به این معنا نیست که جوهرش هم همین ویژگی را دارد.
تحت همان شرایط، جوهر می تواند ناتوان و بزدل باشد. مردم می تواند بدنی دلاور در برابر جوهری بزدل داشته باشد. جوهر ناگزیر موازی با رشد تن رشد نمی کند. مردم می تواند بسیار نیرومند و سالم، در عین حال مانند خرگوش بزدل باشد.