به انجمن رمان نویسی بوکینو خوش آمدید.

بوکینو با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد شده‌ است و همواره در تلاشیم تا فضایی با کیفیت و صمیمیت را خدمت شما ارائه دهیم. با بوکینو، طعم شیرین و لذت‌بخش موفقیت را بچشید!

ثبت‌نام ورود به حساب کاربری
  • نويسندگان گرامی توجه کنید: انجمن بوکینو تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد؛ لذا از نوشتن آثار غیراخلاقی و مبتذل جداً خودداری کنید. در صورت عدم رعایت قوانین انجمن، آثار شما حذف خواهد شد. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با گزارش کردن ما را یاری کنید.
    (کلیک کنید.)
  • قوانین فعالیت و ارسال محتوا در انجمن بوکینو
    (کلیک کنید.)
  • انجمن مجهز به سیستم تشخیص کاربران دارای چند حساب کاربری می‌باشد؛ در صورت مشاهده حساب کاربری شما مسدود می‌گردد.
  • باز کردن گره‌ از یک ماجرای جنایی، زمانی راحت است که شواهد و مدارک کافی داشته باشیم یا حداقل کسی باشد که بتواند با حرف‌هایش، ما را به کشف حقیقت نزدیک‌تر کند؛ اما اگر تمام افراد به قتل رسیده باشند، چه؟!
    رمان - کاراکال | حدیثه شهبازی کاربر انجمن بوکینو

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
فصل سوم

اقدام



مدیران و سرمایه گذاران میدانند که ساختن مسکن ها ــ نه ویتامین هاــ همیشه بهترین استراتژی است. تعدادی از شرکت های جنجالی فناوری را در
نظر بگیرید: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست. چه می فروشند؟
ویتامین یا مسکن؟ بیشتر مردم ممکن است حدس بزنند، ویتامین. تا زمانی که هنوز برای اولین بار از این خدمات استفاده نکرده بودیم و با توجه به اینکه هیچکس در شب فریاد نزد که «به چیزی نیاز دارم که به من کمک کند تا پست خود را به روز کنم.» مانند بسیاری از نوآوری ها نمی دانستیم که به آنها احتیاج داریم تا اینکه آنها جزئی از زندگی روزمره ی ما شدند.

گام بعدی در مدل هوک و شکل دهی به عادت، مرحله ی اقدام است. مرحله ی اقدام به مخاطب اطلاع میدهد که در مراحل بعد باید چه کاری انجام دهد. این
آمادگی توسط عوامل بیرونی و درونی تحریک میشود؛ بااین وجود اگر مخاطب کاری انجام ندهد، تحریک بی فایده است.

برای اینکه عادت شکل گیرد، محرکها بایستی به گونه ای عمل کنند که اقدام از تفکر آسانتر باشد.

باید به یاد داشت، عادت رفتاری است که با کمترین و یا هیچگونه آگاهی انجام میشود. هر تلاش فیزیکی و یا ذهنی بیشتری برای انجام یک کار نیاز باشد، احتمال شکل گیری عادت کمتر میشود.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
اقدام در برابر سکون


اگر اقدام موردنظر، به شکل گیری عادت منجر شود، چگونه طراح یک محصول میتواند بر مخاطب ها تأثیر بگذارد تا آنها اقدام کنند؟ آیا فرمولی برای این رفتار وجود دارد؟ به نظر میآید که وجود دارد.

با توجه به اینکه نظریه های بسیاری در مورد نحوه ی برانگیختن رفتارهای انسان وجود دارد اما در این بخش، مدلی را بررسی میکنیم که دکتر فوگ
(Fogg. J. B. Dr ) مدیر بخش آزمایشگاه فناوری دانشگاه استنفورد ارائه کرده است و برای درک عواملی که کارهای ما را به جلو هدایت میکند، روش نسبتاً
ساده ای است.

فوگ معتقد است: «سه عامل اصلی برای شروع هرگونه رفتار ضروری است.

۱ (شخص باید انگیزه کافی داشته باشد؛
۲ (شخص باید توانایی انجام اقدام موردنظر را داشته باشد؛
۳ (باید یک محرک وجود داشته باشد تا به رفتار موردنظر منجر شود.»

مدل رفتاری فوگ را با فرمول MAT=B نشان میدهند. این فرمول نشان میدهد که رفتار زمانی رخ میدهد که انگیزه، توانایی و محرک، در یک زمان
مناسب و به میزان کافی وجود داشته باشند. اگر تعداد هر یک ناکافی باشد یا اصلاً وجود نداشته باشند مخاطب از «خط اقدام» عبور نمیکند و رفتار اتفاق
نمیافتد.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
فوگ برای تشریح بیشتر مدل از یک مثال استفاده میکند؛ تصور کنید که موبایل شما زنگ خورده باشد ولی شما جواب نداده اید. چرا؟ شاید تلفن شما ته کیفتان و دسترسی به آن سخت بوده که نتوانستید به آن جواب دهید؛
بنابراین در این شرایط ناتوانی شما در پاسخ به این تماس مانع از انجام این اقدام شده است.

یا شاید تصور کردید که تماس گیرنده یک شرکت تبلیغات
بازرگانی است یا کسی که تمایلی به صحبت با او نداشتید؛ بنابراین
بی انگیزگی باعث شد که تماس را پاسخ ندهید و یا ممکن بود تماس مهم بوده باشد و میتوانستید جواب دهید ولی زنگ گوشی در حالت بیصدا بوده
(باوجود داشتن انگیزه ی قوی و دسترسی آسان به تلفن برای جواب دادن) این تماس به طور کامل از دست رفت؛ زیرا صدای زنگ آن را نشنیدید؛

به عبارت دیگر آمادگی لازم برای انجام کار وجود نداشت. در فصل گذشته در مورد آمادگی برای انجام کار صحبت کردیم.

بیایید اکنون به کاوش عمیقتر دو جزء دیگر مدل رفتاری فوگ بپردازیم: انگیزه و توانایی.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
انگیزه


همانطور که آمادگی داشتن در کار، به انجام آن جهت میدهد، انگیزه، میل و رغبت برای انجام کار را تعریف میکند.
دکتر ادوارد دسی (Deci Edward. Dr( استاد روانشناسی دانشگاه راچستر (Rochester of University ،(انگیزه را انرژی برای انجام کار و اقدام تعریف میکند.

ماهیت انگیزه مبحث گسترده ای در علم روانشناسی است، اما فوگ بیان میکند که این سه عامل هسته ی مرکزی انگیزش و درنهایت اقدام هستند.

فوگ معتقد است که تمامی انسانها طالب خوشی، امید، دوری از درد، رنج،ترس و درنهایت طالب پذیرش اجتماعی و دوری از طرد شدن هستند. دو
مورد از سه مورد محرک های اصلی، اهرم هایی برای افزایش و یا کاهش کار و اقدام مورد نظر با افزایش و یا کاهش انگیزه ی فرد در نظر گرفته میشود.

مثال های «انگیزه» در تبلیغات
شاید هیچ صنعتی مانند صنعت تبلیغات عناصر انگیزه را آشکارا بیان نکند.
تبلیغ کنندگان به طور متناوب انگیزه ی افراد را تحریک میکنند تا عادت های آنها را تحت تأثیر قرار دهند. با نگاه انتقادی به تبلیغات متوجه میشویم که
تبلیغ کنندگان بر اعمال تأثیرگذار هستند. برای مثال برنامه ی تبلیغاتی برای ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ پیام تأثیرگذاری را در دوران تحولات سیاسی و اقتصادی منتقل کرد.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
پوستری توسط شپرد فری (Fairey Shepard (طراحی شد که ایده ی امید را منتقل میکرد. این پوستر علاوه بر چاپ کلمات با حروف درشت در پایین عکس، با طراحی نگاه خیره و با اعتماد به نفس اوباما به آینده تأثیرگذار بود.

در تبلیغات برای انگیزش مخاطب از جاذبه ها استفاده میکنند و همچنین برای جذب مخاطب، از مدل های تبلیغاتی استفاده میشود تا مخاطب به آن تبلیغ جذب شود.
این استراتژی برای جامعه ی هدف مورد نظر مؤثر است و ممکن است برای سایرین جذاب نباشد و باعث انگیزش آنها نشود.

البته گاهی از محرک های منفی نیز برای برانگیختن احساسات استفاده میشود. احساسات منفی مانند ترس محرک های قوی هستند. تبلیغ تصویر یک مرد است که با حرکت سرخود احساس ترس را نشان میدهد.
پیام این تبلیغ هشدار استفاده نکردن از کلاه ایمنی در موتورسیکلت است.

شعار تبلیغ عبارت است از «من کلاه ایمنی استفاده نکرده ام، این کاری احمقانه است.»

همانطور که در فصل قبل در را*ب*طه با محرک ها توضیح داده شد، درک اینکه
چرا مصرف کنندگان به محصولات و خدمات شما نیاز دارند، امری ضروری
است. با تکرار روزانه ی محرک های درونی و با وعده ی برطرف کردن شرایط نامطلوب باعث اقدام مصرف کننده میشوند.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
توانایی دنیس جی هاپلتی (Hauptly. J Denis (نویسنده ی کتاب «سه گام ساده برای
ایجاد محصولات واقعاً خلاقانه» بیان کرده است: فرآیند خلاقیت در سه مرحله ی اساسی انجام میشود. مرحله ی اول، درک و فهمیدن دلیل استفاده ی مردم از محصول و یا خدمت؛ مرحله ی بعد، بررسی مراحلی که مشتری باید برای استفاده از محصول و یا خدمت طی کند؛ مرحله ی نهایی، بررسی و درک تمامکارهایی که از ابتدا تا انتهای استفاده از محصول و یا خدمت انجام میدهد.

برای ساده سازی کاربرد محصول و یا خدمت باید برخی از مراحل جدا شوند تا یک فرآیند ساده باقی بماند.
درنتیجه، هر فناوری یا محصولی که مراحل تکمیل فعالیت را کاهش دهد، باعث ایجاد رضایت در مصرف کننده میشود و درنتیجه بسیاری از مردم آن را
قبول میکنند. درواقع هر چه ساده تر، بهتر.
ماهیت خلاقیت ها باعث میشود، فعالیت ها طی یک فرآیند مختصر و ساده تر انجام شوند. برای روشن شدن مسئله به مثال زیر استفاده توجه کنید.

کمتر از بیست سال پیش برقراری ارتباط اینترنتی از طریق شماره گیری با خطوط تلفن معجزه به نظر میرسید. تمام کاربران باید کامپیوتر خود را روشن میکردند، از منوی کامپیوتر بر روی بخش های مربوط کلیک میکردند
و چند دکمه از صفحه کلید خود را فشار میدادند و منتظر می ماندند تا مودم کامپیوتر آنها به اینترنت وصل شود. باوجود این نیز ممکن بود ارتباط آنها پس از سی ثانیه و یا یک دقیقه قطع شود.

بررسی ایمیل ها و بازدید از چند وبسایت در محیط اینترنت از زمان استاندارد امروزه خیلی آهسته تر و زمانبرتر بود؛ اما امروزه این خدمات به شکل بی سابقه ای ساده شده است،
در هر مکان و هرزمانی با کمترین فعالیتی امکان دسترسی به اینترنت وجود دارد. اینترنت خیلی سریع در زندگی روزمره ی مردم جای گرفت و جزئی
جدایی ناپذیر در زندگی شد.

امروزه دیگر کسی از آن مودم های آزاردهنده با سرعت پایین استفاده نمیکند. ایمیل را با ابزارهای که در جیب جا میشوند، به راحتی میتوان بررسی کرد.
عکسها، آهنگها، فیلمها و فایلها به راحتی ذخیره میشوند و با
استفاده از ابزارهایی که در اختیار ما هست در هر مکانی به آنها دسترسی داریم و از آنها استفاده میکنیم.
با استفاده از سه مرحله اصلی برای ایجاد خدمت خلاقانه، مراحل استفاده از اینترنت بررسی و موارد اضافی از آن حذف شده و درنتیجه استفاده از آن ساده سازی شده است.
برای مثال، ، روند را*ب*طه در افرادی که مفاهیم آنلاین پدید
می آوردند و سهولت استفاده از شبکه های اجتماعی و وبسایت ها بررسی شده است.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
اواخر دهه ۱۹۹۰ ،بلاگها تبدیل به وب شدند. پیش از آن، نویسنده های غیرحرفهای بایستی دامین اختصاصی خود را خریداری و از سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت نوشته های خود استفاده میکردند. شرکت های جدیدی مانند بلاگر، این مراحل را خود انجام دادند و فقط به کاربران اجازه می دادند که با ایجاد حساب کاربری، مطالب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

کاربران، دیگر هزینه ای برای دامین و همچنین مدیریت محتوا پرداخت نمی کردند.
اوان ویلیامز (Williams Evan (بنیانگذار بلاگر و توییتر، برای راه اندازی دو شرکت موفقش از مدل سه مرحله ای ایجاد محصول و خدمت استفاده کرد.
بلاگر باعث شد به اشتراک گذاری مطالب خیلی آسان شود؛ درنتیجه، تعداد افرادی که در اینترنت مطالب خود را به اشتراک می گذاشتند به شدت
افزایش یافت.

تا زمانی که فیسبوک راه اندازی شود، سایر ابزارهای رسانه ی اجتماعی مانند BBS و RSS برای استفاده کاربران ایجاد شدند و کاربران به وسیله ی آنها مطالب خود را به اشتراک میگذاشتند و از اخبار مطلع می شدند.
هفت سال پس از تأسیس بلاگر، شرکتی نوپا به نام توییتر با ارائه ی سرویس میکرو بلاگینگ تلاش کرد تا اشتراک گذاری را در دسترس عموم قرار دهد.

برای بسیاری از افراد، وبلاگنویسی هنوز دشوار و زمانبر بود اما پیام های کوتاه و دوستانه را به راحتی مینوشتند. به این ترتیب، توییتر توانست با
گسترش فعالیت تا سال ۲۰۱۲ به رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر دست یابد و توییت کردن نیز وارد واژگان و فرهنگ آمریکایی ها شد.

در آغاز، منتقدان محدودیت ۱۴۰ کاراکتری پیام های توییتر را عاملی محدودکننده می دانستند و فقط تعداد اندکی میدانستند که همین محدودیت، امکان به اشتراک گذاری پیام را افزایش می دهد. کاربران تنها با حرکت
انگشتان خود بر روی صفحه کلید به سادگی قادر به اشتراک گذاری شدند.

تا اواخر سال ۲۰۱۳ هرروز ۳۴۰ میلیون توییت ارسال و به اشتراک گذاشته می شد.
به تازگی شرکت هایی مانند پینترست، اینستاگرام و واین (Vine ) قابلیت های ایجاد محتوای آنلاین خود را بسیار ساده تر کرده اند. فقط با گرفتن یک عکس یا پین کردن مجدد یک تصویر به راحتی این اطلاعات را در چندین شبکه اجتماعی به اشتراک میگذارند. ساده سازی مراحل یک اقدام، به خصوص در فضای اینترنت و وب، باعث میشود روش های اشتراک گذاری محتوا به رویه هایی فراگیر و همگانی تغییر یابد.

بررسی تاریخچه ی اینترنت و وب نشان میدهد که استفاده ی آسان و یا سخت از فعالیت ها در شکل گیری روش ها و رفتارهای خاص تأثیرگذار است.
به منظور ساده سازی موفق در یک روند، بایستی مانع هایی که برای کاربر مشکل ساز هستند را از میان برداریم. بر اساس مدل رفتاری فوگ، ظرفیت های انجام یک اقدام خاص را قابلیت ها و توانایی ها تعیین میکنند.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
عامل های مؤثر در ساده سازی


فوگ شش عامل مؤثر در ساده سازی را تعریف میکند. تمام این عامل ها بر دشواری انجام یک اقدام تأثیرگذار هستند:

• زمان: چه مقدار زمان لازم است تا اقدام کامل شود.

• هزینه: هزینه ی مالی برای انجام اقدام.

• دشواری فیزیکی: میزان تلاش فیزیکی مورد نیاز برای انجام اقدام.

• چرخه های ذهنی: سطح تلاش و تمرکز ذهنی مورد نیاز برای انجام اقدام.

• پذیرش اجتماعی: یک رفتار تا چه میزان با دیگران قابل پذیرش است.

• روال غیرمعمول:اقدام تا چه میزان با روال های معمول تطابق یا تضاد دارد.

فوگ به طراحان محصول و خدمات پیشنهاد میکند، برای افزایش احتمال انجام یک اقدام، ساده سازی را در اولویت قرار دهند؛ به عبارت دیگر سعی
کنید که گمشده ی کاربران را بیابید. چه چیزی کاربران را از تکمیل و به پایان رساندن یک اقدام باز میدارد؟

آیا کاربر زمان کمی در اختیار دارد؟ آیا اقدام موردنظر برای کاربر بسیار پرهزینه است؟ آیا کاربر پس از یک روز کاری خسته است؟ آیا فهم محصول مورد نظر دشوار است؟ آیا در فضای اجتماعی رفتار مورد نظر ناشایست تلقی میشود؟ آیا رفتار مورد نظر با روال زندگی معمول کاربر متفاوت است و انجام آن باعث دلسرد شدن کاربر میشود؟

این عامل ها ممکن است برای کاربرها و زمینه های گوناگون متفاوت باشند؛ بنابراین طراحان باید از خود بپرسند: «نکته ی گمشده ای که به کاربران اجازه
میدهد به مرحله بعد در مدل هوک بروند چیست؟»

طراحی همراه با ساده سازی در تمام مراحل از ناسازگاری ها می کاهد، مانع ها را رفع میکند و
کاربر را به سمت مدل فوگ هدایت میکند.
مرحله ی اقدام در مدل هوک از شش عامل مؤثر در ساده سازی مدل فوگ بهره میگیرد. به این ترتیب به طراحان محصول و خدمات پیشنهاد میکند که توجه داشته باشند، فناوری چگونه با ارائه ی یک پاداش به ساده سازی فعالیت ها کمک میکند.

هرچه اقدام آسان تر باشد احتمال انجام آن و ادامه ی مراحل بعدی مدل هوک بیشتر است. در ادامه، نمونه هایی از واسطه ای آنلاین و ساده که برخی شرکت های موفق استفاده میکنند مطرح شده که کاربران
را به راحتی و سرعت به مراحل بعدی مدل هوک هدایت میکند.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
ورود از طریق فیسبوک


به طورمعمول ثبت حساب کاربری جدید در اپلیکیشن یا وبسایت چندین مرحله دارد. از کاربر خواسته میشود ایمیل خود را وارد و یک گذرواژه تعیین کند، همچنین اطلاعات دیگری مانند نام یا شماره تلفن را ارائه دهد؛ اما این مراحل کار را دشوار میکند و کاربر را از ثبت نام منصرف میشود و در تلفن های همراه، صفحه نمایش کوچک و سرعت نوشتن پایین نیز به این مشکلات اضافه میشود.

امروزه اکثر صفحه های وب و یا اپلیکیشن های تلفن همراه، هنگام ورود از کاربران حساب فیسبوک آنها را میپرسند. بسیاری از شرکت ها توانسته اند با استفاده از اطلاعات حساب فیسبوک، چندین مرحله از مراحل ثبت نام در سایتشان را حذف کنند.

باوجود اینکه ورود از طریق فیسبوک برای افرادی که میخواهند در وقتشان صرفه جویی کنند کارآمد است، اما باید در نظر داشت که این قابلیت
نمی تواند در همه ی موارد، ثبت نام را آسان تر کند؛ برای نمونه این قابلیت برای کاربرانی که میدانند فیسبوک اطلاعات شخصی آنها را به اشتراک میگذارد، کارآمد نخواهد بود زیرا باعث نگرانی در خصوص قابل اعتماد بودن این شبکه ی اجتماعی میشود. مانع های موجود بر سر راه کاربران در
اشخاص و زمینه ها متفاوت هستند. ازآنجاکه هیچ راه حل کاملی را نمیتوان یافت، طراحان محصول و خدمات باید به درک کلی از تمام مشکلات احتمالی
کاربران دست یابند.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
به اشتراک گذاری با استفاده از گزینه ی توییتر


توییتر به کاربران کمک میکند تا متن ها، فیلم ها، تصاویر و یا هر نوع فایل بر روی وب را به اشتراک بگذارند. این شرکت در بررسی هایش دریافته که ۲۵
درصد توییت ها حاوی یک لینک است و به همین دلیل تلاش داشته که توییت کردن لینک یک وبسایت را تا حد ممکن آسان کند. برای ساده سازی به اشتراک گذاشتن لینک یک وبسایت، توییتر دکمه ی توییت مستقیم در وبسایت ها را طراحی کرد.

این دکمه در وبسایت ها، امکان به اشتراک گذاری در توییتر را به صورت مستقیم امکان پذیر میکند. درواقع یک محرک خارجی، پیامی را نشان میدهد که بدون طی کردن چند مرحله، لینک خود را به اشتراک بگذارید.

جست جو از طریق گوگل

گوگل محبوب ترین موتور جستجو در جهان شناخته میشود. این موتور جستجو با توجه به خدماتی که ارائه میکند، اولین موتوری نبود که به بازار
آمد؛ در اواخر دهه ی ۱۹۹۰ میلادی، گوگل وارد بازار شد و با موتورهای قدرتمند دیگری مانند یاهو، آلتاویستا، اکسایت رقابت کرد. چگونه گوگل توانست بر این صنعت چند میلیون دلاری تسلط پیدا کند؟

از نظر توسعه دهندگان اولیه ی وب، الگوریتم رتبه بندی که گوگل ایجاد کرد، بسیار مؤثرتر از سایر الگوریتم ها بود، سایرین قادر بودند به سادگی وبسایت خود را در صفحه ی اول جستجو قرار دهند؛ اما گوگل توانست با استفاده از الگوریتم رتبه بندی، صفحات را بر اساس فراوانی بازدید و امتیازبندی کاربران، بهبود بخشد.

گوگل توانست موتورهای جستجویی که به دلیل تبلیغات زیاد نامنظم بودند را از میدان رقابت خارج کرد.
 
بالا