mahban
[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بینالملل]
پرسنل مدیریت
مدیریت ارشد
مدیر رسمی تالار
عکاس انجمن
برترین کاربر ماه
ارسالکنندهی برتر ماه
سطح
6
انواع گزینه های محرک بیرونی
شرکت ها چهار نوع گزینه ی محرک بیرونی برای هدایت و ترغیب مخاطب جهت اتخاذ و تکمیل اقدامات مطلوب و مورد نظر دارند:
۱ .گزینه های محرک هزینه دار تبلیغات و بازاریابی با موتورهای جستجو و سایر کانالهای پولی به طورمعمول برای جلب توجه مخاطب استفاده میشوند و آنها را به تصمیم گرفتن ترغیب میکنند. گزینه های محرک پولی راه های مؤثر اما پرهزینه ای برای جلب توجه مخاطبان است. شرکت هایی که روی نحوه ی رفتار و عادت های
مخاطبان کار میکنند، معمولاًاز گزینههای محرک پولی استفاده نمیکنند و یا در صورت استفاده، مدت زمان زیادی را صرف این گزینه ها نمیکنند.
فرض کنید فیسبوک و توییتر مجبور باشند جهت ترغیب مخاطبان برای بازدید از سایت، تبلیغات هزینه دار انجام دهند، در این صورت این شرکت ها خیلی زود ورشکسته میشوند؛ به همین دلیل پرداخت و هزینه برای جذب مخاطبان در اغلب مدل های تجاری، دائمی و همیشگی نیست.
معمولاً شرکت ها از گزینه های هزینه دار استفاده میکنند تا مخاطبان جدیدی جذب کنند و در مراحل بعد، از گزینه های محرک دیگر برای بازگرداندن و حفظ آنها استفاده میکنند.
۲ .گزینه های محرک سودآور
گزینه های محرک سودآور اغلب رایگان هستند چون به صورت مستقیم خریداری نمیشوند، بلکه نیازمند صرف زمان در روابط عمومی هستند. ذکر شدن در رسانه های مورد نظر، ویدیوهای آنلاین داغ و قرارگرفته در اپ استورهای معروف و مشخص، همگی راه های مؤثری برای جلب توجه
هستند. ممکن است نتایج میزان فروش در بلندمدت با موفقیت همراه باشد، اما آگاهی ایجادشده با گزینه های محرک سودآور، معمولاً طول عمر کوتاهی دارند.
شرکت ها جهت استفاده از گزینه های سودآور برای به بهرهمندی در بلندمدت و
ادامه دار مخاطب، باید محصولات خود را در کانون توجه قرار دهند، ولی این کار دشوار و غیرقابل پیشبینی است.
شرکت ها چهار نوع گزینه ی محرک بیرونی برای هدایت و ترغیب مخاطب جهت اتخاذ و تکمیل اقدامات مطلوب و مورد نظر دارند:
۱ .گزینه های محرک هزینه دار تبلیغات و بازاریابی با موتورهای جستجو و سایر کانالهای پولی به طورمعمول برای جلب توجه مخاطب استفاده میشوند و آنها را به تصمیم گرفتن ترغیب میکنند. گزینه های محرک پولی راه های مؤثر اما پرهزینه ای برای جلب توجه مخاطبان است. شرکت هایی که روی نحوه ی رفتار و عادت های
مخاطبان کار میکنند، معمولاًاز گزینههای محرک پولی استفاده نمیکنند و یا در صورت استفاده، مدت زمان زیادی را صرف این گزینه ها نمیکنند.
فرض کنید فیسبوک و توییتر مجبور باشند جهت ترغیب مخاطبان برای بازدید از سایت، تبلیغات هزینه دار انجام دهند، در این صورت این شرکت ها خیلی زود ورشکسته میشوند؛ به همین دلیل پرداخت و هزینه برای جذب مخاطبان در اغلب مدل های تجاری، دائمی و همیشگی نیست.
معمولاً شرکت ها از گزینه های هزینه دار استفاده میکنند تا مخاطبان جدیدی جذب کنند و در مراحل بعد، از گزینه های محرک دیگر برای بازگرداندن و حفظ آنها استفاده میکنند.
۲ .گزینه های محرک سودآور
گزینه های محرک سودآور اغلب رایگان هستند چون به صورت مستقیم خریداری نمیشوند، بلکه نیازمند صرف زمان در روابط عمومی هستند. ذکر شدن در رسانه های مورد نظر، ویدیوهای آنلاین داغ و قرارگرفته در اپ استورهای معروف و مشخص، همگی راه های مؤثری برای جلب توجه
هستند. ممکن است نتایج میزان فروش در بلندمدت با موفقیت همراه باشد، اما آگاهی ایجادشده با گزینه های محرک سودآور، معمولاً طول عمر کوتاهی دارند.
شرکت ها جهت استفاده از گزینه های سودآور برای به بهرهمندی در بلندمدت و
ادامه دار مخاطب، باید محصولات خود را در کانون توجه قرار دهند، ولی این کار دشوار و غیرقابل پیشبینی است.