mahban
[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بینالملل]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد سایت
مدیریت رسمی
عکاس انجمن
برترین کاربر ماه
ارسالکنندهی برتر ماه
سطح
3
در کار با کودکان نگاره را می توان برای به وجود آوردن تکانه به کار برد تکانه نیرومند تر بودن در درون پر شهامت تر بودن، توانایی تاب آوردن سختی ها. گورجیف این سرنخ را به ما می دهد که نقش ما در مقام آورندگان (والدین) و آموزگار باید این باشد که تکانه های خوبی به ارمغان آورد از راه نمونه و قصه ها با به یاد آوردن کودکی خودش می گوید : "... پدرم برای ما بچه ها درباره مردمان بزرگ باستانی و مردان بی همتا یا درباره پروردگار طبیعت و معجزه های راز آمیز داستان می گفت..."
"زمانی که کودکان داستانی را می شنوند که با صدای بلند برایشان خوانده می شود لازم است نیروی خیال و نگاره پردازی خود را به کار بگیرند تا نگاره ای از آن برای خودشان بسازند" که بنا به توضیح مادام دوسالزمن "توانایی آفریبندگی و اراده شان را بالا می برد." تماشای تلویزیون یا فیلم به آن ها نگاره های از پیش ساخته ای را می دهد که حس های آن ها را مانند مرداب پُر می کنند. نگاره هیجان انگیز چنان در هم شکننده است که کودکان نمی توانند از آن رو برگردانند و آن ها را ناگزیر می کند تجربه خاصی را چه بخواهند و چه نخواهند بگذرانند.
"زمانی که کودکان داستانی را می شنوند که با صدای بلند برایشان خوانده می شود لازم است نیروی خیال و نگاره پردازی خود را به کار بگیرند تا نگاره ای از آن برای خودشان بسازند" که بنا به توضیح مادام دوسالزمن "توانایی آفریبندگی و اراده شان را بالا می برد." تماشای تلویزیون یا فیلم به آن ها نگاره های از پیش ساخته ای را می دهد که حس های آن ها را مانند مرداب پُر می کنند. نگاره هیجان انگیز چنان در هم شکننده است که کودکان نمی توانند از آن رو برگردانند و آن ها را ناگزیر می کند تجربه خاصی را چه بخواهند و چه نخواهند بگذرانند.