به انجمن رمان نویسی بوکینو خوش آمدید.

بوکینو با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد شده‌ است و همواره در تلاشیم تا فضایی با کیفیت و صمیمیت را خدمت شما ارائه دهیم. با بوکینو، طعم شیرین و لذت‌بخش موفقیت را بچشید!

ثبت‌نام ورود به حساب کاربری
  • نويسندگان گرامی توجه کنید: انجمن بوکینو تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد؛ لذا از نوشتن آثار غیراخلاقی و مبتذل جداً خودداری کنید. در صورت عدم رعایت قوانین انجمن، آثار شما حذف خواهد شد. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با گزارش کردن ما را یاری کنید.
    (کلیک کنید.)
  • قوانین فعالیت و ارسال محتوا در انجمن بوکینو
    (کلیک کنید.)
  • انجمن مجهز به سیستم تشخیص کاربران دارای چند حساب کاربری می‌باشد؛ در صورت مشاهده حساب کاربری شما مسدود می‌گردد.
  • باز کردن گره‌ از یک ماجرای جنایی، زمانی راحت است که شواهد و مدارک کافی داشته باشیم یا حداقل کسی باشد که بتواند با حرف‌هایش، ما را به کشف حقیقت نزدیک‌تر کند؛ اما اگر تمام افراد به قتل رسیده باشند، چه؟!
    رمان - کاراکال | حدیثه شهبازی کاربر انجمن بوکینو

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
۴ .معامله گر

تولید محصولی که طراحان آن به بهبود یافتن در زندگی کاربران اعتقاد ندارند و خود آنها نیز از آن استفاده نمیکنند، سوءاستفاده است. اگر این دو شاخص در محصولات نباشد دلیل طراح برای شکل دادن عادت در کاربران، کسب درآمد است. معتاد کردن کاربران به استفاده از محصولات،
فراتر از کسب درآمد است و درنهایت درآمد زیادی حاصل میشود.

در برداشتی طنز از فارم ویل زینگا، یان بوگوست (Bogost Ian ،(برنامه ی کلیک بر روی گاو (Clicker Cow (را تهیه کرد. یک بازی فیسبوکی، که کاربران هیچ کاری جز کلیک روی گاوی مجازی برای شنیدن صدای گاو نمیکردند.
بوگوست قصد داشت با اجرای این بازی و هک های ویروسی از بازی فارم ویل انتقاد کند؛ اما استفاده از برنامه گسترده شد و برخی از مردم غرق در بازی شدند. بعدها با معرفی بازی «کاپوکالیپس» (Cowpocalypse (استقبال از بازی بوگوست کم شد.

بوگوست فناوری اعتیادآور را با سیگار مقایسه میکند. درواقع نیاز پی درپی سیگار کشیدن، تقریباً با استفاده ی مداوم دستگاه های الکترونیکی مقایسه میشود. برخلاف اعتیاد به نیکوتین، در فناوری های جدید فرصتی برای تحول زندگی کاربران ارائه میشود.
بااینحال، همانطور که پیشرفت فناوری، دنیا را به محلی اعتیادآور تبدیل میکند، نوآوران باید در مورد نقش خود فکر کنند. سال ها و شاید نسل ها طول خواهد کشید تا جامعه پادتن های روانی را برای کنترل عادت های جدید ایجاد کند؛ اما ممکن است بسیاری از این رفتارها اثرات جانبی زیان باری را ایجاد کنند و کاربران باید مقابله کردن با این عواقب ناشناخته را یاد بگیرند.


***
به خاطر بسپارید و به اشتراک بگذارید ماتریس اعمال نفوذ استفاده میشود که فعالیت ما در کدام دسته ی ماتریس • برای بررسی موارد اخلاقی در شکل دادن عادت ها، از دسته بندیهای
(تسهیل کننده، دستفروش، سرگرم کننده و معامله گر) قرار میگیرد.

• تسهیل کننده ها از محصولات خود استفاده میکنند و معتقد هستند که محصولات آنها سطح زندگی مصرف کنندگان را بهبود میبخشد. احتمال پیروزی آنها زیاد است؛ زیرا نیاز مصرف کنندگان را کاملاًدرک میکنند.

• دستفروش ها نیز معتقد هستند که محصولات آنها سطح زندگی مصرف کنندگان را بهبود میبخشد؛ ولی خود از آن استفاده نمیکنند.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
تسهیل کننده ها از محصولات خود استفاده میکنند ولی معتقد نیستند که محصولاتشان سطح زندگی مصرف کنندگان را بهبود می بخشد.

• معامله گرها، از محصولات خود استفاده نمیکنند و همچنین معتقد نیستند که محصولاتشان سطح زندگی مصرف کنندگان را بهبود می‌بخشد. احتمال موفقیت بلندمدت آنها از همه کمتر است.


تمرین

• چند دقیقه وقت بگذارید و بررسی کنید که محصولاتتان در کدام بخش از ماتریس اعمال نفوذ قرار میگیرند. آیا حاضر هستید که از محصولات و یا خدمات خود استفاده کنید؟

محصول و یا خدمتتان تأثیر مثبت و یا منفی دارد؟


***
در روزهای ابتدایی از راه‌اندازی وبسایت فیسبوک، فقط دانشجویان هاروارد از این سایت استفاده می کردند. این سرویس از خدمتی آفلاین (باقابلیت بررسی پروفایل و چهره های دانشجویان) که همه ی دانشجویان در آن زمان با آن آشنا بودند، الگوبرداری شد. پس از موفقیت فیسبوک در هاروارد در سایر دانشگاه ها گسترش پیدا کرد و سایر دانشجویان سراسر آمریکا از آن استفاده کردند.

سپس دانش آموزان دبیرستانی و سایرین از آن استفاده نمودند. فیسبوک در پایان سال ۲۰۰۶ ،در سرتاسر جهان استفاده میشد. در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر از فیسبوک استفاده میکنند و فیسبوک در خدمت نیاز اصلی‌ انسان، یعنی ارتباط برقرار کردن با دیگران، است.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
فصل هفتم: آزمون عادت


آزمودن عادت- شرایط فرصت عادت سازی



اکنون پس از اینکه بخش های مختلف مدل هوک بررسی گردید و در مورد اصول اخلاقی در اجرایی کردن آن بحث شد، زمان آن رسیده که ایده های خود را با استفاده از مراحل مدل هوک عملی کنید. این فعالیت به شما کمک میکند تا مواردی را شناسایی کنید که باعث شکست تان در شکل گیری عادت میشود.

آیا محرک درونی کاربران، آنها را وادار به اقدام میکند؟ آیا محرک بیرونی در زمانی که احتمال بیشتری برای اقدام دارند به آنها علامت میدهد؟ آیا طراحی شما به اندازه ی کافی ساده است؟ آیا پاداش، پاسخگوی نیازهای کاربران است و باعث میشود که آنها احساس نیاز بیشتری داشته باشند؟ آیا کاربران فعالیتی برای شما انجام میدهند و بر محصولتان سرمایه گذاری میکنند؟


آزمایش عادت

با انجام تمرین ها در بخش «تمرین» (آخر فصلها) اطلاعات کافی برای محصول و یا خدمات خود به دست می آورید. داشتن ایده به تنهایی کافی نیست و تغییر رفتار کاربر در صحبت، آسان تر از عمل کردن است. فرآیند
شکلوگیری عادت به صبر و پافشاری نیاز دارد.

مدل هوک ابزاری مناسب برای فیل*تر کردن ایده هایی با پتانسیل کم است و همچنین چارچوبی است برای شناسایی نقاط قوت محصولات فعلی. باوجوداین، بعد از ارائه ی ایده و محصول جدید توسط طراح، باید کارایی کاربران واقعی بررسی شود. ایجاد محصولی که شکل دهنده ی عادت باشد، فرآیندی تکراری است و به تحلیل و بررسی مستمر رفتار کاربر نیاز دارد.


چگونه مفاهیم این کتاب برای اندازه گیری اثربخشی محصول در شکل گیری عادت کاربران، کاربرد دارد؟

طی مطالعات و جلسات با کارآفرینان موفق، روشرهای شکل گیری عادت بررسی شد و نتایج این بررسی ها باعث شکل گیری فرآیندی با نام «آزمایش عادت» شد. این فرآیند، از روش ایجاد، اندازه گیری و یادگیری، تأثیر گرفته است .
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
آزمایش عادت، داده های قابل اجرایی را برای اطلاع از نحوه ی طراحی محصول و یا خدمت ارائه میکند که شکل دهنده ی عادت هستند و مشخص میکند که چه کسانی به شما وفادارند.

همچنین مشخص میکند که کدام بخش محصول باعث شکل گیری عادت میشود و چرا این جنبه از آن باعث تغییر رفتار کاربر میگردد.

مرحله ی اول: شناسایی سؤال اول برای اجرای آزمایش عادت، عبارت است از:
کاربرانی که به محصول عادت کرده اند، چه کسانی هستند؟
ابتدا باید مشخص شود که کاربر وفادار به چه معنا است و یک فرد در چه زمان‌هایی از محصول استفاده میکند؟
پاسخ به این سؤال بسیار مهم است و دورنمای کارتان را تغییر میدهد. داده های محصولات مشابه که به صورت عمومی در دسترس هستند، به شما برای تعریف کاربران و اهداف پذیرش محصولات کمک میکند. اگر داده ها در دسترس نبودند، باید مفروضاتی عملی ایجاد شود، به شرطی که واقعی و صادقانه باشد.

برای مثال، اگر سازنده ی برنامه های شبکه ی اجتماعی مثل توییتر یا اینستاگرام باشید، فکر میکنید کاربران چند بار در روز از این سرویس ها استفاده کنند.
مرحله ی دوم: کدبندی (استانداردسازی) پس از مشخص شدن تعداد کاربرانی که به محصول شما عادت کرده اند، باید بررسی کنید که چه میزانی (درصد از کل کاربران) از آنها کافی هستند. حداقل باید ۵ درصد از کاربران به محصول و یا خدمات شرکت عادت کرده باشند تا کسب و کار حفظ شود؛ اگر تعداد کاربرانی که به محصول عادت
کرده اند کمتر از ۵ درصد باشد، کسب و کار با مشکل مواجه میشود.

در این صورت باید مشکل بررسی و محصول از نو طراحی شود. اگر کاربرانی را که به محصول عادت کرده اند شناسایی کرده اید، مرحله ی بعد کدبندی است. در مرحله ی کدبندی بررسی میشود که چه مواردی کاربران را وابسته کرده است و پس از آن، این موارد کدبندی میشوند تا در طراحی محصولات از این کدها و استانداردها استفاده شود.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
کاربران با روش های مختلفی با محصول و خدمات برخورد میکنند. اگر موارد مشابه برخورد کاربران وجود داشت، باید آنها ثبت شوند و به صورت کد درآیند .

برای مثال، توییتر دریافت کاربرانی که بیش از ۳۰ عضو در لیست خود دارند، بیشتر به سایت مراجعه میکنند.
هر محصول و یا خدمت مشخصه های متفاوت و منحصربه فرد خود را دارد. هدف از بررسی و شناسایی استانداردها و کدبندی، این است که مشخص
شود کدامیک از مشخصه ها برای ایجاد کاربران ویژه، بااهمیت است. برمبنای تعیین استانداردها و کدبندی، طراحان قادر به شکل دادن عادت ها هستند.

مرحله ی سوم: اصلاح کردن
با توجه به تغییر نگرش، باید محصول خود را بازبینی کنید و به منظور تشویق کاربران جدید به استفاده از آن، محصولات را مطابق استانداردها و کدهایی
(در مرحله قبل بررسی شد) اصلاح و طراحی کنید. این اصلاحات ممکن است شامل تغییر محتوایی، حذف برخی ویژگی ها و یا تأکید بر برخی ویژگی های اکنون باشد.

توییتر، برای اصلاح فرآیندهای مبتنی بر دانش و مهارت اجتماعی از نتایج به دست آمده در مرحله ی قبلی، به تشویق کاربران به افزایش تعداد اعضای
دوستان در فهرست های خود اقدام کرده است. فرآیند بازبینی و اصلاح محصولات، فرآیندی مستمر است و شرکت ها باید به
فکر اصلاح محصولات و خدمات خود در راستای استانداردهای کاربران باشند.

یافتن فرصت های عادت سازی
در فرآیند آزمون عادت، طراحان باید محصول موجود را بررسی کنند. درصورتیکه محصول بررسی نشود، تضمینی بر آن نیست.
اگرچه در این کتاب مدل های کسب وکار برای افزایش ارزش برای مشتریان و یا روش هایی در جهت کسب سودآوری مشتریان بررسی شد ــ که این دو موضوع از موارد موفقیت در هر کسب وکاری است؛ اما شرکت برای موفقیت باید موارد زیادی را رعایت کند و عادت سازی در کاربران تنها یکی از آنها است.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
همانطور که در فصل ششم بیان شد، تسهیل کنندگی ضروری است و باعث پیشرفت کسبوکار میشود. همچنین تولید محصولی که طراح از آن استفاده میکند و معتقد است که باعث بهبود سطح زندگی مصرف کنندگان میشود و مردم از آن محصول استقبال میکنند؛ بنابراین اولین جایی که کارآفرین و یا طراح باید به دنبال فرصت های جدید باشد، آینه است. پائول گراهام (Paul Graham (به کارآفرینان پیشنهاد میکند که ایده های عجیب و غریب را رها کنند و به نیازها توجه نمایند.

به عبارتی دیگر، به جای اینکه از خود بپرسیم: «چه مسئله ای را حل کنیم؟» باید سؤال کرد، «توقع داریم دیگران چه مسئله ای را برایمان حل کنند؟»

بررسی نیازهای خود، با توجه به اینکه مصرف کننده هستید، باعث میشود به یافته ها و ایده های جدید دست یابید. برای مثال، سیستم بافر (Buffer (سرویس جدیدی برای گذاشتن مطلب و
به روزرسانی شبکه های اجتماعی است که با مشاهدات و تجربیات مؤسس آن از نیازهای شخصی خود الهام گرفته است.

سیستم بافر در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شده است و اکنون بیش از ۱.۱ میلیون نفر از آن استفاده میکنند. مؤسس بافر، جوئل گاسکویجن (Gascoigne Joel(
در مصاحبه ای در مورد آغاز به کار شرکت گفت: «ایده ی بافر، بعد از یک سال و نیم کار با توییتر در ذهن من خطور کرد. من لینک های مربوط به نقل‌قول‌ها و پست های وبلاگها را که به نظرم جذاب بودند، به اشتراک میگذاشتم و بعد متوجه شدم که اعضای لیست به آن مطالب علاقه مند هستند. معمولاً پاسخ های مثبتی نسبت به پست های خود دریافت میکردم.

پس ازآن تصمیم گرفتم که این نوع مطالب را با تعداد افراد بیشتری به اشتراک بگذارم. بنابراین باهدف به اشتراک گذاری مطالب بیشتر، این کار را شروع کردم. با ادامه ی این کار دریافتم که زمان‌بندی توییت ها برای آینده، کارایی بیشتری خواهد داشت. برای انجام این کار، از تعدادی از کاربران توییتر استفاده کردم.

من میخواستم زمان و تاریخ دقیق توییت را انتخاب کنم (برای ۵ بار در روز). انجام این کار به صورت دستی خیلی مشکل بود و همین دلیلی برای تولد ایده ی من بود.» داستان گاسکویجن، نمونه ای از تلاش برای برطرف کردن نیاز است. در این نمونه، با تشخیص مشکلش در ارائه ی توییت ها و چاره سازی برای نیاز خود، توانست با ساده سازی فعالیت و ارائه ی راه حل مناسب، این مشکل را برطرف کند.

درونگرایی آگاهانه فرصت هایی را برای شکل دادن به عادت ها ایجاد میکند. همانطور که روز خود را شروع میکنید، از خودتان سؤال کنید چرا باید برخی
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
کارها را انجام دهم و برخی دیگر را انجام ندهم. از خود بپرسید که چگونه این کارها را ساده تر و با رضایت بیشتری انجام دهم.

مشاهده و بررسی رفتارها الهام بخش محصول و خدمت عادت ساز است و یا اطلاعی از ارتقاء و بهبود فعالیت های موجود میباشد. برای یافتن راه حل های
ابتکارانه و نوآورانه، باید بیشتر مطالعه کرد و آنها را راه های میانبر برای رفتارهای موجود در نظر گرفت. رفتارهای در حال تولد
برخی مواقع، فناوری ها برای گروهی خاص و ویژه طراحی میشوند.

رفتارهای گروهی کوچک از کاربران که به سایر افراد توسعه می یابد. تعداد زیادی از نوآوری هایی که جهان را تغییر داده اند، در ابتدا نوآوری های ناچیزی بودند که تقاضای محدودی داشتند. زمانی که جورج ایستمن (George Eastman (دوربین را اختراع کرد، ابتدا برای اسباب بازی کودکان عرضه شد؛ ولی پس از مدتی افرادی که در کارگاه تولید دوربین کار میکردند، دریافتند کارایی دوربین بیش از آن است که فقط برای بازی از آن استفاده شود.

اختراع تلفن نیز در ابتدا کم اهمیت به نظر میرسید. ولیام هنری پریس (Preece Henry William ،(مهندس ارشد اداره ی پست بریتانیا اعلام کرده بود:
«آمریکایی ها به تلفن نیاز دارند، ما به چنین چیزی نیاز نداریم و افراد بسیار زیادی داریم که پیغام ها را جابه جا میکنند.»
در سال ۱۹۱۱ ،فردیناند فوچ (Foch Ferdinand (که بعدها فرمانده ی کل قوای نیروی ائتلاف در جنگ جهانی اول شد، اظهار کرد: «هواپیما وسیله ی جالبی
است ولی هیچ بهره ی نظامی نمیتوان از آن برد». در سال ۱۹۵۷ ،ویرایشگر کتاب های بازرگانی در موسسه ی چاپ پرینتس حال (Hall Prentice ،(اظهار کرد: «من به تمام نقاط کشور سفرکرده ام و با افراد نام آور زیادی صحبت
کرده ام. من به شما اطمینان میدهم که پردازش اطلاعات هوسی است که عمر آن پایان امسال است».

اینترنت و هر موج جدیدی که از نوآوری میآید به دلیل ناتوانایی در فرآهم کردن تقاضای گسترده، دائماً با انتقاد روبرو میشوند. در سال ۱۹۹۵، کلیفورد استول (Stoll Clifford (مقاله ی «اینترنت؟! مسخره است» را چاپ کرد که در آن گفته شده بود: «حقیقت این است که هیچ پایگاه داده ای جای روزنامه هایی را نمیگیرد که در روز میخوانید». استول ادامه میدهد: «ما به زودی کتاب ها و روزنامه ها را بیشتر از اینترنت میخریم. مطمئن باشید.»

وقتی فناوری جدیدی ارائه میشود، مردم اغلب به آن شک و تردید دارند. عادت های قدیمی به سختی ترک میشوند و تعداد کمی از افراد در ابتدا
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
می پذیرند که فناوری آنها را از زندگی روزمره نجات میدهد. بااین حال، کارآفرینان و طراحان با بررسی اولین کسانی که تا حدودی باعث ایجاد رفتارهای جدید شده اند، میتوانند فرصت های کسب وکار خود را مشخص
میکنند و به عنوان ایده ای رایج از آن استفاده کنند.

برای مثال، در روزهای ابتدایی از راه اندازی وبسایت فیسبوک، فقط دانشجویان هاروارد از این سایت استفاده میکردند. این سرویس از خدمتی آفلاین (باقابلیت بررسی پروفایل و چهره های دانشجویان) که همه ی
دانشجویان در آن زمان با آن آشنا بودند، الگوبرداری شد. پس از موفقیت فیسبوک در هاروارد در سایر دانشگاه ها گسترش پیدا کرد و سایر دانشجویان سراسر آمریکا از آن استفاده کردند.

سپس دانش آموزان دبیرستانی و سایرین از آن استفاده نمودند. فیسبوک در پایان سال ۲۰۰۶ ،در سرتاسر جهان استفاده میشد. در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر از فیسبوک استفاده میکنند و فیسبوک در خدمت نیاز اصلی
انسان، یعنی ارتباط برقرار کردن با دیگران، است. همانطور که در فصل اول بیان شد، بسیاری از فنآوری هایی که عادت ها را به وجود می آورند در ابتدا به عنوان ویتامین ارائه شده اند (محصولات یدکی و کمکی) و بعدها به عنوان مسکن هایی استفاده شد که درد و یا زخمی را
تسکین می دادند.

بسیاری از فنآوری ها و شرکت های موفق، در ابتدا از نظر منتقدان کم ارزش به شمار می آمدند و برای بازی استفاده می شدند.
فنآوری های ممکن مایک مپلس (Maples Mike (یکی از سرمایه گذاران بزرگ در دره ی سیلیکون
است. او فناوری را به موج سواری بر موجی بلند توصیف میکند. در سال ۲۰۱۲ ،مپلس بیان کرد: «بر اساس تجربه های من، تقریباً در هر ده سال شاهد یک موج فناوری بزرگ هستیم. وقتی در دبیرستان درس میخواندم، این موج انقلاب، در کامپیوترهای رومیزی بود.

در حال حاضر در فاز گسترده ی موج شبکه ی اجتماعی هستیم. من مدت ها در مورد موج های فناوری بررسی کرده ام و چگونگی پیشرفت و الگوهای آنها را مطالعه نموده ام.»
مپلس معتقد است که موج های فناوری از الگویی سه فازی پیروی میکنند. آنها با تمرکز روی زیرساخت ها کار خود را آغاز می نمایند. پیشرفت در زیرساخت ها، نیروهای اساسی محسوب میشوند که موجی بزرگ ایجاد
میکند.

وقتی این موج ایجاد شود، فناوری ها و سیستم عامل ها انواع برنامه های کاربردی را ایجاد میکنند و باعث نفوذ گسترده ی موج میشود.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
درنهایت این موج ها به اوج میرسند و بعد از مدتی تنزیل پیدا میکنند تا فرصت را به موج های فناوری بعدی بدهند.

زیرساخت جدید اغلب راه های پیشبینی نشده برای ساده سازی و تشویق دیگران به انجام فعالیت های دیگر ایجاد میکند. برای مثال، اینترنت اولین بار
به دلیل ایجاد زیرساخت برای دولت آمریکا در طول جنگ سرد بنا شد. پس از آن فناوری های جدیدی مانند مودم که وسیله ای برای اتصال به اینترنت و دسترسی به وبسایت ها بود همگانی و عرضه شد. در پایان، موتورهای جستجوگر امکان جستجوی سریع در شبکه ی جهانی وب را ایجاد کردند.

در هریک از این مراحل که متوالی انجام شده است، رفتارها و کارهای تجاری جدید، اجازه ی پیشرفت پیداکرده اند. شناسایی بخش هایی از فناوری که با مدل هوک سریع تر و با تعداد دفعات
بیشتر تقاضا میشود، زمینه ای سودمند برای تولید محصولات بر اساس شکل گیری عادت است.


تغییر رابط تغییرات

فناوری اغلب فرصت هایی را برای ساخت محصول جدید ایجاد می‌کند. باوجود این، برخی مواقع نیازی به تغییر فناوری نیست. بسیاری از شرکت ها، با شکل دهی عادت جدید توانسته اند به موفقیت هایی دست یابند و با شناسایی چگونگی ایجاد عادت با تغییر در سبک تعامل کاربران این کار را انجام داده اند.
هرگاه که تغییر گسترده ای در روش ایجاد ارتباط کاربران با فناوری ایجاد می شود، فرصت های بسیاری به وجود میآید که میتوان از آنها بهره برد.

تغییر در نحوه ی برقراری ارتباط، ارتباط را آسان تر می کند تا استفاده از آن افزایش می یابد.
شرکت اپل و مایکروسافت، با تبدیل برنامه نویسی به را*ب*طه ای کاربری گرافیکی (تمامی افراد به راحتی از آن استفاده میکنند) به موفقیت رسیدند. شرکت گوگل با ارائه ی رابط جستجوگر کاملاً ساده و بدون تبلیغات (در مقایسه با رقبایی مانند یاهو) به موفقیت دست یافت.

فیسبوک و توییتر با ارائه ی را*ب*طه ای اجتماعی (آنلاین)، ارتباطات اجتماعی را ساده کردند. یک رابط جدید، فعالیت را ساده میکند و حقایق عجیبی را در مورد رفتارهای کاربران آشکار مینماید. اخیرا اینستاگرام و پینترست روی اطلاعات رفتاری حاصل از تغییرات رابط،
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,160
مدال‌ها
10
سکه
18,012
سرمایه گذاری کرده اند. پینترست با ایجاد صفحه ای باشکوه از تصاویر (با اطلاعات جدید اعتیادآور)، کاتالوگ اینترنتی (آنلاین) فراهم کرد. تعبیه دوربین در گوشی های هوشمند تغییر رابط برای اینستاگرام بود. اینستاگرام دریافت که با فیلترهای معمولی عکس های باکیفیت پایین گوشی های هوشمند، خیلی خوب به نظر میرسند. با این فیلترها گرفتن عکس های خوب با گوشی موبایل آسان تر شد. به همین صورت، دستگاه های همراه ازجمله تبلت ، انقلابی جدید در را*ب*طه ای مشترک بودند. درواقع نسل جدیدی از خدمات و محصولات حول نیازها و رفتارهای کاربران گوشی های موبایل طراحی شده است.

پاول بوچهیت (Buchheit Paul (یکی از شرکای شرکت وای کامبینیتور (YCombinator (کارآفرین ها را تشویق میکند در آینده زندگی کنند تا بفهمند
رابط ها چه تغییراتی میکنند.
فناوری های پوشیدنی مانند عینک گوگل، هدست واقعیت مجازی و ساعت هوشمند نویدبخش تغییر نحوه ی تعامل کاربران با دنیاهای حقیقی و مجازی هستند. طراحانی که شجاعانه محصولات جدید طراحی میکنند، با پیشبینی
تغییرات آینده ی رابط ها، به عادت ها شکل میدهند.

به خاطر بسپارید و به اشتراک بگذارید

• مدل هوک به طراح محصول کمک میکند تا نمونه ی اولیه ای از محصول عادتی را طراحی کند. همچنین این مدل کمک میکند تا نقاط ضعف در شکل گیری عادت در محصول موجود، شناسایی شود.

• پس از ساخته شدن محصول، آزمایش عادت باعث شناسایی طرفداران محصول، شناسایی عناصر عادتی محصول (در صورت وجود) و درک چرایی تأثیر این موارد بر رفتار کاربر میشود.

آزمایش عادت سه مرحله دارد:
شناسایی، کدبندی و اصلاح.

۱ -اول داده ها را بررسی کنید تا مشخص شود، مردم چگونه از محصول استفاده میکنند.

۲ -سپس یافته ها را کدبندی کنید. برای بررسی کدها و استانداردها، اقدامات کاربران (علاقه مند) و مسیرهای طی کرده ی آنها را بررسی کنید.

۳ -در آخر، محصول را برمبنای یافته ها اصلاح کنید تا کاربران بیشتری را تحت تأثیر قرار بدهید. اصلاح محصول باعث میشود تا تمامی کاربران مسیر
کاربران عادت کرده را طی کنند.

• مشاهده ی دقیق و هوشمندانه ی رفتار خود، منجر به شناسایی فرصت های جدید برای تولید محصول عادتی میشود.

• تعیین حوزه هایی از صنعت که در آنها فناوری جدید، چرخه ی مدل هوک را
 
بالا