به انجمن رمان نویسی بوکینو خوش آمدید.

بوکینو با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد شده‌ است و همواره در تلاشیم تا فضایی با کیفیت و صمیمیت را خدمت شما ارائه دهیم. با بوکینو، طعم شیرین و لذت‌بخش موفقیت را بچشید!

ثبت‌نام ورود به حساب کاربری
  • نويسندگان گرامی توجه کنید: انجمن بوکینو تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد؛ لذا از نوشتن آثار غیراخلاقی و مبتذل جداً خودداری کنید. در صورت عدم رعایت قوانین انجمن، آثار شما حذف خواهد شد. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با گزارش کردن ما را یاری کنید.
    (کلیک کنید.)
  • قوانین فعالیت و ارسال محتوا در انجمن بوکینو
    (کلیک کنید.)
  • انجمن مجهز به سیستم تشخیص کاربران دارای چند حساب کاربری می‌باشد؛ در صورت مشاهده حساب کاربری شما مسدود می‌گردد.
  • باز کردن گره‌ از یک ماجرای جنایی، زمانی راحت است که شواهد و مدارک کافی داشته باشیم یا حداقل کسی باشد که بتواند با حرف‌هایش، ما را به کشف حقیقت نزدیک‌تر کند؛ اما اگر تمام افراد به قتل رسیده باشند، چه؟!
    رمان - کاراکال | حدیثه شهبازی کاربر انجمن بوکینو

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
درحالیکه محصولاتی با تغییرپذیری نامحدود، فرصت بهتری برای جلب نظر کاربران دارند؛ ولی محصولات با تغییرپذیری محدود باید همیشه خود را از نو بسازند تا گام های بعدی را بردارند.

چه پاداش هایی باید ارائه شود؟

سیستم های مبتنی بر پاداش های متغیر باید نیازهای کاربران را برآورده کنند وهمچنین عطش استفاده ی مجدد (از آن سیستم) را برای کاربران حفظ نمایند.

همانطور که گفتیم، محصولات و خدمات مبتنی بر عادت، از یک و یا بیشتر از یک نوع سیستم پاداش دهی متغیر (سیستم اجتماعی، سیستم مبتنی بر شکار و سیستم رضایت درونی) استفاده میکنند.برای مثال؛ پست الکترونیک، از هر سه نوع پاداش متغیر بهره میگیرد.

چه عامل ناخودآگاهی، ما را به مراجعه پست های الکترونیکی مجبور میکند؟

نامشخص بودن کسی که پیامی ارسال کرده است، وظیفه ی اجتماعی برای پاسخ به پست های الکترونیکی و یا اشتیاق برای مقبولیت در بین دیگران که
همان پاداش اجتماعی است.همچنین حس کنجکاوی در کاربران برای دیدن محتوای ایمیل ها وجود دارد؛ مثلاًشاید موقعیتی شغلی در آن پست الکترونیکی معرفی شده باشد.

مراجعه به پست های الکترونیکی، کاربران را از فرصت ها و تهدیدهای مرتبط با زندگی آنها مطلع میکند (پاداش های مربوط به شکار). در آخر، پست الکترونیک وظیفه ای پنهان در خود دارد و آن مرتب کردن، دستهبندی و اقدام به حذف پیام های خوانده نشده است که برای کاربر چالش محسوب میشود (سیستم پاداش رضایت درونی).

بی اف اسکینر (Skinner. F.B (طی پنجاه سال به بررسی پاداش های متغیر و
مشوق های لازم برای تکرار اقدامات و تبدیل شدن به عادت پرداخته است.

درکی ازآنچه کاربران را به جذب شدن و استفاده از محصولات عادتی وامیدارد، به طراحان محصول و خدمات فرصت میدهد تا محصولاتی بسازند که با منافع آنها همراستا باشد. برآوردن نیازها و خواسته های کاربران برای خلق یک محصول عادتی، کافی نیست.

سه مرحله ی اول حلقه ی هوک؛ یعنی انگیزش، اقدام و پاداش های متغیر فاقد
فازی حیاتی و نهایی است که در فصل بعدی بررسی میشود. چگونگی ترغیب افراد به سرمایه گذاری به لحاظ زمانی، تلاش و یا تساوی اجتماعی محصول یا خدمت، یکی از لازمه های مراجعه و یا استفادهدی دوباره از آن محصولات و یا خدمات است.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
به خاطر بسپارید و به اشتراک بگذارید

• پاداش های متغیر، سومین فاز مدل هوک هستند و سه نوع پاداش متغیر وجود دارد: اجتماعی، پاداش مبتنی بر شکار و پاداش رضایت درونی.

• پاداش های اجتماعی؛ جستجویی برای پاداش های اجتماعی از سوی سایر افراد جامعه دریافت میشود.

• پاداش های مبتنی بر شکار؛ جستجویی برای دریافت منابع مادی و اطلاعاتی است.

• پاداش های رضایت درونی؛ جستجویی برای پاداش هایی ذاتی است که محصول برتر، رقابت و تکامل است.

• زمانی که استقلال ما با تهدید مواجه میشود و نبودن گزینه های مختلف ما را محدود کرده است؛ روانشناسان به آن مقاومت واکنشی میگویند. حفظ حس استقلال کاربر، یکی از نیازمندی های تداوم مراجعه ها و استفاده ی مجدد کاربران خواهد بود.

• تجربیات با تغییرپذیری محدود، برای اینکه در طی زمان قابل پیشبینی شوند، جذابیت خود را در طی زمان به مقدار زیادی از دست میدهند. تجربیاتی که علائق کاربران خود را با تغییرپذیری مداوم برآورده میکنند، تغییرپذیری نامحدود را نشان میدهد.

• پاداش های متغیر نیازها و خواسته های کاربران را باید برآورده کند.


***

تمرین


برای انجام تمرین های زیر به پاسخ هایی که به سؤالات بخش «تمرین» فصل قبل دادید، رجوع کنید .

• با ۵ نفر از مشتریان خود (طی مصاحبهای) ویژگی هایی از محصولات و خدمات شما که برای آنها جذاب است را بررسی کنید. آیا استفاده از محصولات شما برای آنها لحظاتی از لذت و یا تعجب به همراه داشته است؟
آیا آنها در محصول شما مواردی یافته اند که برایشان رضایت مندی به همراه داشته باشد؟
• مراحلی که مشتریان شما برای استفاده از محصولات و خدمات به صورت عادت، طی میکنند را بازنگری کنید. کدامیک از خروجی های این بازنگری مشکلات کاربران را کاهش میدهد؟ آیا پاداش هایی که ارائه میشود باعث شده که کاربران پاداشهای بیشتری را درخواست کنند؟

• سه روشی را که محصول شما، درخواست کاربران برای پاداش های متغیررا افزایش میدهد با استفاده از موارد ذیل در جلسه ی طوفان ذهنی مطرح کنید:

۱ -پاداش های اجتماعی، قدردانی و تشویق از طرف دیگران
۲ -پاداشهای مبتنی بر شکار ازجمله کالا، پول و یا اطلاعات
۳ -پاداش های رضایت درونی، برتری، تکامل، رقابت و یا سازگاری
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
فصل پنجم

سرمایه گذاری


برای تشریح مدل در فصل دوم، اهمیت هماهنگی محرک های خارجی و چگونگی استفاده طراحان از این محرک ها برای اینکه کاربران اقدام نمایند، بررسی شد.

در فصل سوم، آموختیم که کاربران با انجام کوچکترین اقدامی، پیشبینی پاداش، بلافاصله بعد از اقدام را میکنند. در فصل چهارم بررسی شد که چگونه عادات و پاداش های متغیر باعث اقدام بعدی کاربران میشود. حال پس ازاین سه مرحله، آخرین بخش چرخه ی هوک بررسی میشود که برای
شکل گیری عادت ضروری است.

پیش از این که یک فعالیت به شکل عادت رفتاری برای یک کاربر دربیاید، باید سرمایه گذاری بر روی آن فعالیت انجام دهد.
تغییر نگرش در بخش اول، مطالعه ی انجام شده در را*ب*طه با نخ دندان بررسی شد که در آن مطالعه، محققان دریافتند با ایجاد فعالیت های مستمر، یک عادت شکل مییابد. این مطالعه همچنین نشان داد شاخص دوم در شکل گیری عادت، تغییر در نگرش افراد است. یافته های نمودار منطقه ی عادت در فصل اول شرح میدهد که برای تبدیل شدن فعالیتی به فعالیت روزمره، باید به صورت مستمر انجام شود و برای کاربر مطلوبیت داشته باشد.

کاربران با تغییر نگرش، باعث کسب مطلوبیت میشوند و درنتیجه آن فعالیت وارد منطقه
عادت آنها میشود. برای اینکه در نگرش تغییر ایجاد شود، باید در چگونگی درک کاربران از رفتار
تغییری ایجاد شود. در این فصل، بررسی میشود که چگونه سرمایه گذاری کوچک کاربران روی فعالیتی، باعث تغییر ادراک آنها و درنتیجه تبدیل شدن فعالیتی به فعالیت روزمره میشود.
یک پدیده ی روانشناسی که با نام تشدید تعهد (commitment of Escalation( معروف است، نشان میدهد چگونه مغز انسان ها تمام چیزهای شادی آور را
رده بندی میکند. قدرت تعهد باعث میشود افراد به حدی بازی های ویدئویی را بازی کنند که کاملاً دلسرد شوند و بمیرند.(۷ (این مورد پیش از این برای
ترغیب مردم به پرداخت بیشتر صدقه استفاده میشد. تعهد در انجام فعالیت ها، خرید کردن و شكل‌گیری عادت تأثیر زیادی دارد.

ارزش گذاری غیرمنطقی در مطالعه ای که دن ایرلی (Ariely Dan ،(مایکل نورتن (Norton Michel (و دنیل موکان (Mochan Daniel (در سال ۲۰۱۱ انجام دادند، میزان تأثیر انجام فعالیت کاربران روی ارزش گذاری آنها بررسی شد.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
در این مطالعه، به تعدادی از دانش آموزان آمریکایی طرحی برای ساختن یک قورباغه ی اوریگامی داده شد. پس از اینکه دانش‌آموزان قورباغه را ساختند، مایل بودند آن را به قیمت یک دلار خریداری کنند. نتایج این تحقیق نشان داد بعضی از آنها حتی حاضرند پنج برابر بیشتر برای آن بپردازند؛ به عبارت دیگر، افراد با انجام فعالیت و صرف زمان روی محصولی که سرمایه گذاری کرده اند، ارزش گذاری بیشتری برای آن در نظر میگیرند.

ایکیا (IKEA (بزرگترین تولیدکننده ی مبلمان منزل، مبلمانی را عرضه میکند که به فعالیت و سوار کردن قطعات نیاز دارد. خلاقیت این شرکت سوئدی باعث کاهش هزینه ی نیروی انسانی، حمل ونقل آسان و استفاده ی بهینه از
فضای فروشگاه ها شده است.

ایکیا، برخلاف رقبا که محصولات خود را کامل عرضه میکردند، از مشتریان خود میخواست که مقداری کار روی محصولات انجام دهند و قطعات آن را روی هم سوار کنند. فعالیت مشتریان روی محصولات باعث ارزش گذاری
غیرمنطقی آنها بر روی آنها میشود. درواقع، سرمایه گذاری، صرف زمان و‌ فعالیت مشتریان روی محصول باعث میشود که به صورت غیرمنطقی روی آن ارزش گذاری کنند.

ما به دنبال این هستیم که روی رفتارهای گذشته ی خود باقی بمانیم.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
چه میزان رفتار گذشته ی ما باعث شکل گیری اقدامات بعدی مان میشود؟

ما ترجیح میدهیم فکر کنیم که آزادانه روش کار خود را انتخاب میکنیم؛ اما رفتارهای گذشته نشان میدهند در آینده چه کارهایی را انجام خواهیم داد. محققان، از تعدادی ساکنین خارج از شهر خواستند علامت راهنمایی و رانندگی (که بر روی آن نوشته بود بااحتیاط برانید) جلوی درب منزلشان نصب کنند. دو گروه در این تحقیق بررسی شدند.

در گروه اول تنها ۱۷ درصد با درخواست موافقت کردند و ۷۶ درصد مخالف بودند. پس از دو هفته از انجام آزمایش، به گروه دوم مراجعه شد و از آنها درخواست گردید که علامت راهنمایی و رانندگی خیلی کوچکتر از سری قبل را روی چمن خود نصب کنند. تقریباً تمام افراد با این کار موافقت کردند. پس
از دو هفته از نصب علامت راهنمایی کوچکتر، محققان باز مراجعه کردند و خواستند علامت های بزرگتر را جایگزین علامت های کوچک کنند.

اکثر ساکنین با تغییر علامتها موافقت کردند و اجازه دادند که علامت بزرگتر جایگزین علامت کوچکتر شود. این تحقیق نشان میدهد که رفتار گذشته ی ما باعث پیشبینی رفتارهای آینده ی ما میشود. سرمایه گذاری کوچک، مانند موافقت با نصب علامت کوچک، تغییرات بزرگتری را در آینده به همراه دارد.

ما از ناهنجاریهای شناختی اجتناب میکنیم در افسانه ای قدیمی آمده است که روباهی گرسنه، خوشه ای انگور میبیند.
روباه چندین بار تلاش میکند تا خوشه ی انگور را بگیرد، اما نمیتواند. روباه به خود میگوید که حتماًاین انگور ترش است، بنابراین آن را نمیخواهد. با توجه به اینکه دسترسی به انگور سخت بود، روباه تصور خود را به طعم
انگور تغییر داد. درواقع خود را با شرایط وفق داد و با این کار، ناراحتی خودش را به نداشتن انگور تسکین داد. روانشناسان به این رفتار ناهنجاری شناختی میگویند.

نه تنها حیوانات و کودکان در مورد دنیای پیرامون تغییر نگرش انجام میدهند، بلکه تمام انسانها نیز تغییر نگرش دارند.

***


همانطور که بررسی شد، سه گرایش باعث میشود رفتارهای آینده ی ما تحت تأثیر قرار گیرند: هرچه تلاش بیشتری روی چیزی انجام دهیم، برای آن ارزش بیشتری قائل خواهیم شد، بیشتر دوست داریم که روی رفتارهای
، برای مقابله با ناهنجاری های شناختی، پیشین خود استوار بمانیم و نهایتاً تمایلات خود را تغییر میدهیم.

این گرایش ها ما را به فرآیندی ذهنی سوق میدهند که اصول عقلانی نامیده می شوند.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
اصول عقلانی، نگرش و عقاید ما را تغییر میدهد و کمک میکند دلایل رفتارهای خود را درک کنیم.

***

درخواست فعالیت کاربران
در حلقه ی واکنش (بازخورد) استاندارد، چرخه ی پاداش در رفتار ما تأثیر میگذارد. برای مثال، علامت راهنمایی و رانندگی که نشان دهنده ی هشدار کنترل سرعت است و سرعت مجاز را نشان میدهد، باعث میشود که
راننده سریع سرعت خود را کاهش دهد.

مدل هوک فقط یک چارچوب برای تغییر رفتارهای پیشین نیست، بلکه الگویی برای ایجاد ارتباط میان مشکل کاربر با راه حل طراح است. برای ایجاد
را*ب*طه های کاربران، به مدلی بیش از یک چرخه ی سه مرحله ای بازخورد نیاز داریم.

آخرین مرحله از مدل هوک، مرحله ی سرمایه گذاری است، مرحله ای که از کاربران میخواهد مقداری فعالیت انجام دهند. در این مرحله از کاربر خواسته میشود که چیزی باارزشی را در مجموعه قرار دهد تا احتمال
استفاده با گذر پی درپی از چرخه ی هوک افزایش یابد.

برخلاف مراحل فعال و عملی مدل هوک که در فصل ۳ بررسی شد، این سرمایه گذاری ها بیشتر درباره ی پیش‌بینی‌های بلندمدت پاداش ها است و به خشنودی های لحظه ای مرتبط نیست.
برای مثال؛ در توییتر، سرمایه گذاری با پیگیری دیگر کاربران انجام میشود.

برای پیگیری دیگران، پاداش فوری و برای تأیید عمل ستاره و یا نشانی وجود‌ندارد. پیگیری در خدمات توییتر نوعی سرمایه گذاری است که احتمال مراجعه ی دوباره ی کاربر آینده را افزایش میدهد.
مرحله ی سرمایه گذاری برخلاف مرحله ی اقدام، ممکن است باعث افزایش میزان ناسازگاری ها و برخورد شود. برای غلبه به آن، باید تمام فعالیت هایی که کاربران انجام میدهند تا آنجایی که امکان دارد آسان شود.

همان گونه که در مرحله ی اقدام توصیه شد، ساده سازی فعالیت ها باعث میشود کاربران به فعالیت تشویق شوند. در مرحله ی سرمایه گذاری، کاربر انجام مقداری فعالیت بعد از دریافت پاداش را درخواست میکند و نه پیش از آن را. در مرحله ی سرمایه گذاری، زمان بندی درخواست کاربر برای انجام فعالیت بسیار حائز اهمیت است. با درخواست فعالیت کاربر پس از اهدای جایزه، شرکت فرصتی مناسب را برای سرمایه گذاری بر روی ویژگی های اصلی در رفتارهای انسانی دارد.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
در تحقیقی که در دانشگاه استنفورد انجام شده است، از دو گروه داوطلبین درخواست شد که با استفاده از رایانه، فعالیتی را انجام دهند. در ابتدا از شرکت کنندگان درخواست شد که با استفاده از رایانه های خود به تعدادی سؤال پاسخ دهند. رایانه هایی که برای گروه اول در نظر گرفته شده بود برای پاسخ به سؤالات بسیار مفید بودند و گروه دوم رایانه های مناسبی در اختیار
نداشتند.

در مرحله ی دوم، جای شرکت کنندگان تعویض شد و از آنها خواسته شد که به سؤالات پاسخ دهند.
پس از پایان کار، محققین به این نتیجه رسیدند که شرکت کنندگان با رایانه های بهتر دو برابر گروه دیگر کار انجام داده اند. نتایج حاصل از این تحقیق، حاکی از آن است که عمل متقابل فقط یک ویژگی ارائه شده در میان
مردم نبوده و خصوصیتی است که به هنگام تعامل میان انسان و ماشین نیز مشاهده میشود.

افراد میل به واکنش متقابل به هنگام مهربانی و محبت دارند، زیرا این ویژگی ضامن بقای آنها است.‌ هدف از مرحله ی سرمایه گذاری، درک نیاز کاربران و همراستا شدن با آن برای سرمایه گذاری روی محصولات و خدمات است؛ مانند دوستی خوب، هراندازه مردم تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند، هر دو طرف بهره ی بیشتری از دوستی میبرند.


***

ذخیره کردن ارزشها


نرم افزارهای کاربردی محصولات فناوری (مانند رایانه و گوشی های هوشمند) برخلاف کالاها، خود را با نیازهای ما منطبق میکنند. شکل دهنده ی عادت ها از مرحله‌ی سرمایه گذاری استفاده میکنند تا استفاده از محصولات را افزایش دهند.

کاربران با استفاده ی دوباره از محصولات یا خدمات در آینده، تحت تأثیر میزان ارزش استفاده از محصولات یا خدمات (ارزش ذخیره شده) قرار میگیرند.

محتویات کاربران با افزودن هر آهنگ در لیست آیتیونز (iTunes s’Apple ،(درواقع میزان وابستگی خود را به آن افزایش میدهند. با تعداد آهنگ های لیست، چگونگی
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
افزایش ارزش خدمات نشان داده میشود. درواقع، کاربران با افزودن
آهنگ ها در آیتیونز خود، ارزش کتابخانه ی موسیقی خود را افزایش میدهند.

با سرمایه گذاری (اختصاص زمان بیشتر به استفاده ی از آیتیونز) مستمر پل در دسترس کاربران قرار کاربران، آهنگ های بیشتری نیز در دستگاه ها قرار میگیرد.

در سال ۲۰۱۳ ،شرکت اپل اعلام کرد لیست آهنگ های کاربران در
آیتیونز را بر اساس سلایق کاربران بررسی کرده و سرویس رادیویی آیتیونز را راه اندازی کرده است. این مثال دیگری است از اینکه چگونه فناوری، خود را با نیاز و خواسته ی کاربران منطبق میکند و با سرمایه‌گذاری کاربران خود
را بهبود می بخشند.

همچنین بر اساس استفاده ی کاربران، محتویات لازم ایجاد میشود. برای مثال، به روزرسانی عکس، فیلم و مطلب در فیسبوک، به تایم لاین کاربر
افزوده میشود و روابط و یا تجربیات گذشته ی شخص را توضیح میدهد. اشتراک گذاشتن و تبادل اطلاعات در فیسبوک باعث میشود تا زندگی دیجیتال کاربران ذخیره و آرشیو شود.

باگذشت زمان، مجموعه ی خاطرات و تجربیات، به عناصری ارزشمند تبدیل میشوند و رشد سرمایه گذاری های شخصی کاربران را بر روی سامانه افزایش میدهند و باعث میشوند کنار گذاشتن آنها بسیار مشکل شود.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
داده ها


اطلاعات جمع آوری شده و یا تولیدشده ی کاربران (به عنوان مثال آهنگ ها، عکس ها یا اخبار) نمونه های از ارزش های ذخیره شده به شکل محتویات
هستند.

در وبسایت لینک داین، پیشینه ی آنلاین کاربران شامل داده هایی است که به‌صورت ارزش ذخیره میشوند. وقتی جویندگان شغل از خدمات استفاده میکنند ترغیب میشوند تا اطلاعات بیشتری را به سامانه ها اضافه کنند.

لینکداین به این نتیجه رسید که هرچه کاربران اطلاعات بیشتری را در سایت سرمایه گذاری کنند، بیشتر درگیر آن میشوند و احساس مسئولیت بیشتری میکنند.
جاش المان (Elman Josh ،(یکی از مدیران ارشد اولیه ی شرکت معتقد است:

«اگر کاربران را وادار کنیم که کمی اطلاعات وارد کنند، احتمال اینکه آنها دوباره به سایت مراجعه کنند، بیشتر میشود».
کمی تلاش برای تأمین داده های بیشتر کاربران باعث میشود تا وسوسه و انگیزه ی بیشتری برای
بازگشت احتمالی آنها به سامانه ها ایجاد شود.

یکی از ابزارهای مالی شخصی آنلاین که میلیون ها آمریکایی از آن استفاده‌می کنند، مینت (com.Mint (است. این سایت، تمام حساب های مالی کاربران
را در نقطه ای متمرکز و جمع آوری میکند. این لینک فرصت های چندگانه ای برای کاربران فراهم میکند تا سایت را به صورت دلخواه درآورند و استفاده
از آن را ارزشمندتر و مفیدتر کنند.

برای مثال، مرتبط کردن حساب ها، دسته بندی معاملات و یا ایجاد بودجه شکل‌های مختلف سرمایه گذاری هستند.
هرچه میزان داده های جمع آوری و ثبت شده بیشتر باشد، میزان ارزش های ذخیره شده در سامانه نیز بیشتر میشود.
 

mahban

[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بین‌الملل]
پرسنل مدیریت
ارسال‌کننده‌ی برتر ماه
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-07-04
نوشته‌ها
3,174
مدال‌ها
10
سکه
18,582
در تاریخ ۷ ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ ،همراه با شروع کار توییتر، گزارشگری در تلویزیون بلومبرگ گفت: «فناوری لازم برای ساختن شرکتی در طول یک روز ساخته شد»؛ به عبارت دیگر، اپلیکیشنی ساده با برنامه نویسی ساده که به کمک آن هر شخصی قادر است رسانه ای چندین میلیارد دلاری ویژه ی خود را راه اندازی کند.

تاکنون چند شرکت تلاش کرده اند جای این شبکه اجتماعی محبوب را بگیرند.
یکی از قابل توجه ترین تلاشها از طرف شرکت وبسایت اپ (net.App (بود که جایگزینی بدون تبلیغات برای توییتر است؛ اما سایت اپ نیز مانند شرکت هایی دیگر با تلاش برای استفاده از الگوی توییتر، نتوانست جای توییتر را بگیرد.

کاربران توییتر تعدادی پیگیری کننده برای خود جمع کرده اند و درواقع ارزش زیادی برای خود ایجاد نموده اند. این عمل عنصری کلیدی برای حفظ جایگاه
توییتر است. هرچه تعداد افرادی که کاربران در لیست خود دارند، بیشتر باشد خدمات بهتری و با محتوای جالب توجه تری دریافت خواهند کرد.

سرمایه گذاری روی تعداد افراد لیست کاربران، باعث افزایش ارزش محصول میشود. این کار با ارائه کردن محتوای جالب توجه تر هرکدام از کاربران توییتر صورت میگیرد. همچنین این عمل اطلاعات بسیار زیادی را در
مورد کاربران در اختیار توییتر قرار میدهد که باعث ایجاد بهبودی در کل خدمات میشود.

برای کسانی که از توییتر استفاده میکنند، هرچه تعداد افراد لیست
(فالوورها) افزایش یابد، خدمات توییتر برای آن ها ارزشمند تر میشود. تمام کسانی که مطلبی را در توییتر به اشتراک میگذارند به دنبال آن هستند که بیشترین بازدید را داشته باشند. تنها از طریق ارسال درخواست و پذیرش آن توسط دریافت کننده ی درخواست، می توان فردی را به لیست خود در توییتر اضافه کرد.

بنایراین، برای این که بتوانیم تعداد اعضای لیست خود را افزایش دهیم، باید مطالب با ارزش و جذابی را به اشتراک بگذاریم. با افزایش تعداد اعضای
لیست، خدمات توییتر برای ما ارزشمندتر میشود. برای ایجاد لیستی از اعضاء، باید زمان زیادی را صرف کرد. هیچکس تمایل ندارد لیست اعضاء خود را که به سختی ایجاد کرده، از نو بسازد.
 
بالا