mahban
[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بینالملل]
پرسنل مدیریت
مدیریت ارشد
مدیر رسمی تالار
عکاس انجمن
برترین کاربر ماه
ارسالکنندهی برتر ماه
سطح
6
درحالیکه محصولاتی با تغییرپذیری نامحدود، فرصت بهتری برای جلب نظر کاربران دارند؛ ولی محصولات با تغییرپذیری محدود باید همیشه خود را از نو بسازند تا گام های بعدی را بردارند.
چه پاداش هایی باید ارائه شود؟
سیستم های مبتنی بر پاداش های متغیر باید نیازهای کاربران را برآورده کنند وهمچنین عطش استفاده ی مجدد (از آن سیستم) را برای کاربران حفظ نمایند.
همانطور که گفتیم، محصولات و خدمات مبتنی بر عادت، از یک و یا بیشتر از یک نوع سیستم پاداش دهی متغیر (سیستم اجتماعی، سیستم مبتنی بر شکار و سیستم رضایت درونی) استفاده میکنند.برای مثال؛ پست الکترونیک، از هر سه نوع پاداش متغیر بهره میگیرد.
چه عامل ناخودآگاهی، ما را به مراجعه پست های الکترونیکی مجبور میکند؟
نامشخص بودن کسی که پیامی ارسال کرده است، وظیفه ی اجتماعی برای پاسخ به پست های الکترونیکی و یا اشتیاق برای مقبولیت در بین دیگران که
همان پاداش اجتماعی است.همچنین حس کنجکاوی در کاربران برای دیدن محتوای ایمیل ها وجود دارد؛ مثلاًشاید موقعیتی شغلی در آن پست الکترونیکی معرفی شده باشد.
مراجعه به پست های الکترونیکی، کاربران را از فرصت ها و تهدیدهای مرتبط با زندگی آنها مطلع میکند (پاداش های مربوط به شکار). در آخر، پست الکترونیک وظیفه ای پنهان در خود دارد و آن مرتب کردن، دستهبندی و اقدام به حذف پیام های خوانده نشده است که برای کاربر چالش محسوب میشود (سیستم پاداش رضایت درونی).
بی اف اسکینر (Skinner. F.B (طی پنجاه سال به بررسی پاداش های متغیر و
مشوق های لازم برای تکرار اقدامات و تبدیل شدن به عادت پرداخته است.
درکی ازآنچه کاربران را به جذب شدن و استفاده از محصولات عادتی وامیدارد، به طراحان محصول و خدمات فرصت میدهد تا محصولاتی بسازند که با منافع آنها همراستا باشد. برآوردن نیازها و خواسته های کاربران برای خلق یک محصول عادتی، کافی نیست.
سه مرحله ی اول حلقه ی هوک؛ یعنی انگیزش، اقدام و پاداش های متغیر فاقد
فازی حیاتی و نهایی است که در فصل بعدی بررسی میشود. چگونگی ترغیب افراد به سرمایه گذاری به لحاظ زمانی، تلاش و یا تساوی اجتماعی محصول یا خدمت، یکی از لازمه های مراجعه و یا استفادهدی دوباره از آن محصولات و یا خدمات است.
چه پاداش هایی باید ارائه شود؟
سیستم های مبتنی بر پاداش های متغیر باید نیازهای کاربران را برآورده کنند وهمچنین عطش استفاده ی مجدد (از آن سیستم) را برای کاربران حفظ نمایند.
همانطور که گفتیم، محصولات و خدمات مبتنی بر عادت، از یک و یا بیشتر از یک نوع سیستم پاداش دهی متغیر (سیستم اجتماعی، سیستم مبتنی بر شکار و سیستم رضایت درونی) استفاده میکنند.برای مثال؛ پست الکترونیک، از هر سه نوع پاداش متغیر بهره میگیرد.
چه عامل ناخودآگاهی، ما را به مراجعه پست های الکترونیکی مجبور میکند؟
نامشخص بودن کسی که پیامی ارسال کرده است، وظیفه ی اجتماعی برای پاسخ به پست های الکترونیکی و یا اشتیاق برای مقبولیت در بین دیگران که
همان پاداش اجتماعی است.همچنین حس کنجکاوی در کاربران برای دیدن محتوای ایمیل ها وجود دارد؛ مثلاًشاید موقعیتی شغلی در آن پست الکترونیکی معرفی شده باشد.
مراجعه به پست های الکترونیکی، کاربران را از فرصت ها و تهدیدهای مرتبط با زندگی آنها مطلع میکند (پاداش های مربوط به شکار). در آخر، پست الکترونیک وظیفه ای پنهان در خود دارد و آن مرتب کردن، دستهبندی و اقدام به حذف پیام های خوانده نشده است که برای کاربر چالش محسوب میشود (سیستم پاداش رضایت درونی).
بی اف اسکینر (Skinner. F.B (طی پنجاه سال به بررسی پاداش های متغیر و
مشوق های لازم برای تکرار اقدامات و تبدیل شدن به عادت پرداخته است.
درکی ازآنچه کاربران را به جذب شدن و استفاده از محصولات عادتی وامیدارد، به طراحان محصول و خدمات فرصت میدهد تا محصولاتی بسازند که با منافع آنها همراستا باشد. برآوردن نیازها و خواسته های کاربران برای خلق یک محصول عادتی، کافی نیست.
سه مرحله ی اول حلقه ی هوک؛ یعنی انگیزش، اقدام و پاداش های متغیر فاقد
فازی حیاتی و نهایی است که در فصل بعدی بررسی میشود. چگونگی ترغیب افراد به سرمایه گذاری به لحاظ زمانی، تلاش و یا تساوی اجتماعی محصول یا خدمت، یکی از لازمه های مراجعه و یا استفادهدی دوباره از آن محصولات و یا خدمات است.