بوکینو با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است و همواره در تلاشیم تا فضایی با کیفیت و صمیمیت را خدمت شما ارائه دهیم. با بوکینو، طعم شیرین و لذتبخش موفقیت را بچشید!
ثبتنام
ورود به حساب کاربری
نويسندگان گرامی توجه کنید:
انجمن بوکینو تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد؛ لذا از نوشتن آثار غیراخلاقی و مبتذل جداً خودداری کنید. در صورت عدم رعایت قوانین انجمن، آثار شما حذف خواهد شد. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با گزارش کردن ما را یاری کنید.
(کلیک کنید.)
قوانین فعالیت و ارسال محتوا در انجمن بوکینو
(کلیک کنید.)
انجمن مجهز به سیستم تشخیص کاربران دارای چند حساب کاربری میباشد؛ در صورت مشاهده حساب کاربری شما
مسدود میگردد.
باز کردن گره از یک ماجرای جنایی، زمانی راحت است که شواهد و مدارک کافی داشته باشیم یا حداقل کسی باشد که بتواند با حرفهایش، ما را به کشف حقیقت نزدیکتر کند؛ اما اگر تمام افراد به قتل رسیده باشند، چه؟!
رمان - کاراکال | حدیثه شهبازی کاربر انجمن بوکینو
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly. You should upgrade or use an alternative browser.
صحبت درباره این این موضوع بسیار سخت است. چرا که به وجو آمدن یک اثر هنری مانند تولید کردن یک مداد نیست. یک اثر هنری به واسطه موضوعات مختلف ارزشمند میشود. سابقه فعالیت آرتیست و نمونه آثاری که خلق کرده. درجه اعتبار مشتریانی که داشته و صد البته کیفیت آثار او در دستمزد او تاثیرگذار است. دستمزد هنرمندان شاخص این حوزه بسیار متغیر است. هنرمندان این حوزه به دو سبک فعالیت میکنند.
فعالیتهایی که برای تبلیغات از آن استفاده میشود و تجاری هستند. یا فعالیتهایی که برای فستیوالها و نمایشگاهها انجام میشود.
فستیوالها و نمایشگاهایی که به این هنرمندان پیشنهاد همکاری میدهند تمام هزینههای آنها را متقبل میشوند. خدماتی از قبیل کسب اعتبارهایی مانند دیده شدن در رسانهها و جوایز نقدی که حدود پنج تا ده هزار دلار است.
در مورد پروژههای تجاری این عدد متغیر است. دستمزد هنرمند بستگی به سطح و میزان فعالیت و فاصله او تا مکان مورد نظر دارد. دستمزد هنرمندان پیشتاز در این حوزه مانند Leon Keer ،Tracy Lee Stum ، Kurt Wenner ، Julian Beeveبرای هر پروژه متغیر بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار است.
نقاشی سه بعدی یک اصطلاح است. اصطلاحی برای نقاشی دگرگون شبه سه بعدی. این موضوع را در قسمت تاریخچه نقاشی سه بعدی به صورت مفصل توضیح دادیم. این نقاشی ها واقعا سه بعدی نیستند. بلکه بخاطر طراحی خاص، سه بعدی به نظر میرسند. باید توجه داشته باشیم که این نقاشیها فقط از یک زاویه به شکل حجم دار و سه بعدی دیده میشوند. بهترین تصویر خروجی که حالت سه بعدی دارد از دریچه دوربین است. میتواند دوربین موبایل و یا دوربین عکاسی باشد. در این حالت شما میتوانید به طور دقیق آن تصویری که هنرمند سعی داشته نشان دهد، را ببینید.
هنر نقاشی ۳ بعدی مجموعهای از توانمندیهای مختلف است. این توانمندیها در زمینه پیاده سازی ایده یا طرح مورد نظر در فضای پرسپکتیو است. یا به طور سادهتر توانایی پیاده کردن طرح دگرگون روی سطوح مختلف.
اصل تکنیک نقاشی سهبعدی شامل توانایی پیاده سازی طراحی دگرگون روی سطوح است. با استفاده از این تکنیک میتوان طرحهای مختلف را به صورت دگرگون روی سطوح منتقل کرد. اما در این تکنیک توانایی رنگ آمیزی و طراحی در فضای پرسپکتیوی کمک میکند که یک نقاشی ایدهآل را داشته باشیم. ولی این موضوع باعث نمیشود کسانی که میخواهد وارد این حوزه شوند از این کار ناامید شوند. زیرا با استفاده از تکنیکهای نقاشی سهبعدی که در ادامه به آن اشاره شده، میتوانید ایدههایتان را به صورت سهبعدی اجرا کنید. نقاشی سه بعدی راهکاری بسیار جذاب و جالب برای منتقل کردن محتوا به مخاطب است.
اجرای نقاشی سهبعدی تکنیکهای مختلفی دارد. هر آرتیستی به علت تجربهای که در نقاشی دارد روش خاص خود را برای اجرای نقاشی سه بعدی استفاده میکند. با برسیهای انجام شده متوجه شدیم که تکنیکهای اجرای این نوع آثار در آرتیستهای مختلف به ۳ یا ۴ تکنیک ثابت محدود میشود. هر کدام از آرتیستها روش خاص خودشان را در آثار پیاده میکنند.
البته همه چیز تکنیک پیاده کردن طرح نیست. توانایی های طراحی، ایده پردازی طراحی و رنگآمیزی، بسیار مهم هستند. تمامی تکنیکهای نقاشی سه بعدی در نهایت تبدیل میشوند به یک تصویر دگرگون که از قوائد هندسی پیروی میکند. در نتیجه خروجی همه تکنیکها یکسان است. آن چیزی که باعث شاخص شدن اثر میشود، ایده هنرمند برای اجرا، سبک هنری و اجرای دقیق تکنیک طراحی دگرگون روی سطح است.
با بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم که بیشتر آرتیستها از روش چشمی و شابلون استفاده میکنند. با استفاده از دریچه دوربین نقاشی خودشان را مدام چک میکنند که از طرح اصلی پیروی کرده باشند. یا اینکه از شابلون استفاده میکنند. یعنی اول طرح را به صورت دگرگون شده در ابعاد کوچک طراحی میکنند و سپس روی زمین اجرا میکنند. سطحی که روی آن کار میکنند در نود درصد موارد یک سطح صاف است. یا روی دیوار یا روی زمین. آرتیستهای بسیار محدودی توانایی اجرای نقاشی سه بعدی روی چند سطح را دارند.
در مجموع تکنیکهای پیاده کردن نقاشی سه بعدی را به ۵ روش میتوان تقسیم کرد.
در روش چشمی هنرمند نقاشی خود را از زاویه دید دائما رصد میکند. او با این کار بررسی میکند طرحاش در محدوده درست اجرا شود. اگر ابزار کافی برای این کار نداشته باشد خودش با رفتن به زاویه دید، این کار را میکند. او برای بررسی این موضوع باید دائما در حال رفت و آمد از محل دید به محل نقاشی باشد. استفاده از دوربین و مانیتور این روش را بسیار ساده میکند. به کمک دوربین و مانیتور میتواند در هر نقطهای که هست صفحهای که نقاشی میکند را ببیند. این کار به او کمک میکند حالت سه بعدی که میخواهد، را در اثرش بوجود آورد. این روش در نقاشیهای کوچک بسیار ساده و مناسب تر است. نقاشی های سه بعدی روی بوم یا کاغذ را به راحتی میتوان با این روش پیاده کرد. برای یادگیری این روش دوره آموزشی ویدیویی ای در وبسایت آقای خطای دید وجود دارد. این دوره آموزشی رایگان است و میتوانید روش چشمی را در ابعاد کوچک یاد بگیرید.
در این تکنیک هنرمند ابتدا طرح خود را در حالت درست طراحی میکند. یعنی همان تصویری که میخواهد در نهایت دیده شود. سپس طرح خود را روی سطح مورد نظر نگاشت میکند. به عبارت ساده تر یعنی ساده تصویر را روی سطح مورد نظر میاندازد. در این تکنیک میتوان از اسلاید پروژکتور استفاده کرد. این روش، تکنیک قدیمیتری است که در آن تصویر را روی ورق شفاف پیاده میکنند. سپس با استفاده از سایه آن طرح را روی سطح مورد نظر خود منتقل میکنند. البته ابزارهای مدرنتر مانند ویدیو پرژکتور برای تاباندن تصویر روی سطح کار را راحت تر میکند. دقت کنید ساده بودن به این معنی نیست که حتماً حالت سه بعدی هم به همین سادگی به وجود میآید. لازم است یادآوری کنیم که یک نقاشی سه بعدی مجموعهای از ایده و تکنیکهای مختلف اجرا است.
روش هندسی روش نسبتا دقیقی است. در این روش هنرمند میتواند بدون شابلون یا تاباندن تصویر، کار طراحی را شروع کند. البته که باید نتیجه طراحی را دائماً بررسی کند. در روش هندسی بیشتر میتوان اشکال اصلی را، خطوط و زاویهها را پیاده کرد. هنرمندان از این تکنیک بیشتر در شروع کار استفاده میکنند. یعنی خطوط اصلی را و اشکال اساسی را روی سطح پیاده میکنند. در ادامه نیز جزئیات را با استفاده از روش چشمی و تجربه خود طراحی میکنند. تکنیک هندسی گرچه قواعد مخصوصی دارد. ولی بیشتر هنرمندان این رشته بنا بر تجربه خود این تکنیک را یاد میگیرند. یعنی بعد از آزمون و خطا ها در روش چشمی یا شابلون کردن در میابند که همگرایی خطوط در نقاشی به چه شکلی است. نقاط گریز چه فرقی با نقاشی دو بعدی دارند. در نهایت با فهم تفاوت های نقاشی سه بعدی و دو بعدی، به یک سری از اصول برای خودشان میرسند.