به انجمن رمان نویسی بوکینو خوش آمدید.

بوکینو با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد شده‌ است و همواره در تلاشیم تا فضایی با کیفیت و صمیمیت را خدمت شما ارائه دهیم. با بوکینو، طعم شیرین و لذت‌بخش موفقیت را بچشید!

ثبت‌نام ورود به حساب کاربری
  • نويسندگان گرامی توجه کنید: انجمن بوکینو تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد؛ لذا از نوشتن آثار غیراخلاقی و مبتذل جداً خودداری کنید. در صورت عدم رعایت قوانین انجمن، آثار شما حذف خواهد شد. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با گزارش کردن ما را یاری کنید.
    (کلیک کنید.)
  • قوانین فعالیت و ارسال محتوا در انجمن بوکینو
    (کلیک کنید.)
  • انجمن مجهز به سیستم تشخیص کاربران دارای چند حساب کاربری می‌باشد؛ در صورت مشاهده حساب کاربری شما مسدود می‌گردد.
  • باز کردن گره‌ از یک ماجرای جنایی، زمانی راحت است که شواهد و مدارک کافی داشته باشیم یا حداقل کسی باشد که بتواند با حرف‌هایش، ما را به کشف حقیقت نزدیک‌تر کند؛ اما اگر تمام افراد به قتل رسیده باشند، چه؟!
    رمان - کاراکال | حدیثه شهبازی کاربر انجمن بوکینو

هنر هنر | سه بعدی

  • نویسنده موضوع ARNICA
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 97
  • بازدیدها 116

ARNICA

[حفاظت کل انجمن+ مدیر هنر+مدیر تالار ادبیات]
پرسنل مدیریت
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-09-14
نوشته‌ها
1,016
مدال‌ها
3
سکه
5,094

کاربرد نقاشی سه بعدی دیجیتال​

نقاشی‌های سه بعدی دستی به دلیل زمان اجرای زیاد (با جزئیات بسیار بالا) ، کارکرد مخصوص به خودشان را دارند. از این گونه از آثار بیشتر در فستیوال‌ها یا رویداد‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. اما نقاشی ۳ بعدی دیجیتال یا استیکر‌های سه‌بعدی امکان استفاده در اتفاقات یا کمپین‌های تبلیغاتی را دارند. زیرا می‌توان آنها را در تیراژ بالا چاپ کرد. حتی می‌توان در نسخه‌های مختلف، تغییرات و اصلاحات بوجود آورد. این ویژگی منحصر به فرد استیکر‌های سه بعدی باعث می‌شود که کارکرد آنها از نظر تبلیغاتی مورد توجه قرار گیرد.
 
امضا : ARNICA

ARNICA

[حفاظت کل انجمن+ مدیر هنر+مدیر تالار ادبیات]
پرسنل مدیریت
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-09-14
نوشته‌ها
1,016
مدال‌ها
3
سکه
5,094

فرق نقاشی دیجیتال سه بعدی با نقاشی سه بعدی دستی​

همان طور که اشاره کردیم نقاشی دیجیتال سه بعدی در کامپیوتر به صورت دیجیتال طراحی می‌شود. این اصلی‌ترین فرق تکنیک نقاشی ۳ بعدی دیجیتال و دستی است. گرچه نقاشی‌های ۳ بعدی دستی که بر روی سطوح مختلف اجرا می‌شوند نیز ممکن است به صورت دیجیتال طراحی شوند. یعنی در هر دو صورت چاپ و نقاشی، ابتدا طرح به صورت دیجیتال طراحی می‌شود. این موضوع باعث می‌شود خروجی اثر قابل بررسی باشد. اما تفاوت مهم این دو تکنیک در نحوه‌ی بهره برداری از آنها است.

نقاشی ۳ بعدی دیجیتال را می‌توان با سرعت چاپ و نصب کرد. یعنی سهولت در بهره‌برداری. در تیراژ بالاتر و هزینه کمتر پیاده سازی کرد. یعنی تکثیر کم هزینه نسبت به نقاشی. کیفیت و جزئیات بیشتری می‌توان در آن ایجاد کرد. این موضوع دلیل مهمی برای استفاده از استیکر سه‌بعدی در تبلیغات محصول و تبلیغات عمومی است.

در نقاشی ۳ بعدی دستی زمان زیادی صرف نقاشی در محل می‌شود. نقاش در حین نقاشی می‌تواند با مخاطب در ارتباط باشد. این خود یکی از ویژگی های جالب نقاشی سه بعدی است. این باعث می‌شود مخاطب در حین نقاشی در محل حاضر باشد. سوال بپرسد و گفت و گو کند. به همین خاطر مناسب فستیوال‌ها و رویدادهای تبلیغاتی و فرهنگی است.
 
امضا : ARNICA

ARNICA

[حفاظت کل انجمن+ مدیر هنر+مدیر تالار ادبیات]
پرسنل مدیریت
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-09-14
نوشته‌ها
1,016
مدال‌ها
3
سکه
5,094

امکان تکرار اثر یا چاپ مجدد​

این امکان باعث می‌شود بتوانیم اثر را با بیش از یک بار اجرا کنیم. البته این کار در نقاشی سه بعدی دستی نیز امکان پذیر است. اما این کار یعنی هنرمند باید اثر را از نو اجرا کند. این کار برابر است با هزینه بالا تر. اما در نقاشی سه بعدی دیجیتال به دلیل وجود فایل اثر، امکان چاپ مجدد امکان پذیر است. مزیت دیگر فایل دیجیتال چاپ روی متریال های مختلف است. تکنولوژی چاپ هر روز پیشرفت می‌کند. این قابلیت‌های جدید را به ارمغان می‌آورد. می‌توانیم روی سطوح بیشتری چاپ کنیم. حتی می‌توان از آن بر روی نمایشگرهای دیجیتال نیز استفاده کرد. یعنی به جای چاپ آن را روی سطح مورد نظر آن را نمایش دهیم. این قابلیت پیش زمینه یا اساس آثار پروجکشن مپینگ Projection Mapping است.

امکان سفارشی‌سازی​

در زمان طراحی میتوان بخشی را به سفارشی سازی در تیراژ اختصاص داد. یعنی میتوان یک اثر تنها را با تغییر یک اسم در دفعات مختلف چاپ کرد. این قابلیت می‌تواند در کمپین‌های تبلیغاتی کارآمد باشد. یا حتی میتواند کاری کند که یک اثر سه بعدی در موقعیت یا زمان‌های مخلفت با تغییرات کوچک مجدد استفاده شود.

مشاهده اثر پیش از اجرا​

در روش دیجیتال می‌توانیم اثر را پیش از چاپ به طور دقیق بررسی کنیم. به راحتی قبل از چاپ، اثر را در فضای مورد نظر با تمام جزییات مشاهده کنیم. این قابلیت بسیار مهمی است. یعنی می‌توانیم از نتیجه کار مطمئن شویم و جلوی اشتباهات احتمالی را بگیریم. حتی اگر اشتباهی هم وجود نداشته باشد، ممکن است طرح از نظر زیبایی با محیط هم‌خوانی نداشته باشد. این روش دیجیتال کمک میکند، نتیجه را قبل از اجرا ببینیم. اشکالات را رفع کنیم و با رضایت کامل کار را به مرحله اجرا برسانیم.
 
امضا : ARNICA

ARNICA

[حفاظت کل انجمن+ مدیر هنر+مدیر تالار ادبیات]
پرسنل مدیریت
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-09-14
نوشته‌ها
1,016
مدال‌ها
3
سکه
5,094

هزینه اقتصادی نقاشی ۳ بعدی دیجیتال​

در نقاشی‌های دستی لازم است که هنرمند زمان بسیار زیادی را صرف اجرای طراح در محل مورد نظر کند. این زمان زیاد مساوی است با هزینه بالای استقرار هنرمند در محل و اجرای نقاشی بر روی سطح مورد نظر. در نوع دیجیتال، زمانی که باید صرف نقاشی در محیط شود، جایش را به نصب پوستر و استیکر در آن مکان می‌دهد. بنابراین طراح زمان خود را در دفتر کار خود صرف طراحی دیجیتال اثر می‌کند. علاوه بر این امکان چاپ مجدد اثر بسیار مقرون به صرفه است. زیرا هزینه اجرای آن بسیار اقتصادی‌تر از زمانی است که لازم به اجرای کامل نقاشی باشد.

همچنین قابلیت ارسال چاپ یا حتی چاپ در منطقه مورد نظر یک امکان فوق العاده است. این قابلیت اجاره می‌دهد در دورترین کشورها و مناطق نیز بتوان از اثر سه بعدی استفاده کرد. هنرمند در دفتر خود طراحی را انجام می‌دهد. سپس با تایید سفارش دهنده اثر چاپ می‌شود. حالا میتواند تنها خود اثر به محل مورد نظر ارسال شود. چرا که اثر می‌تواند توسط یک مجری بومی نصب و بهره‌برداری شود. یا حتی می‌تواند با ارسال فایل چاپی، عملیات چاپ نیز در محل مورد نظر انجام شود.

البته برخی از هنرمندان نقاش، از روشی استفاده می‌کنند که بتوان اثر را جا‌به‌جا کرد. آنها اثر خود را روی سطحی مانند پارچه بوم اجرا می‌کنند. با این روش می‌توانند اثر خود را در محل‌های جدید به نمایش بگذارند.
 
امضا : ARNICA

ARNICA

[حفاظت کل انجمن+ مدیر هنر+مدیر تالار ادبیات]
پرسنل مدیریت
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-09-14
نوشته‌ها
1,016
مدال‌ها
3
سکه
5,094

کیفیت نقاشی بیشتر است یا چاپ سه بعدی؟​

کیفیت یک اثر سه بعدی چه به صورت دستی، چه به صورت دیجیتال را*ب*طه مستقیم به نوع طراحی و کیفیت اجرای اثر دارد. بنا براین موضوع کیفیت در این آثار را باید از دو نظر بررسی کرد. اولا کیفیت اجرای هنرمند که تاثیر مستقیم در خروجی اثر دارد. این موضوع مستقل از نوع تکنیک طراحی به معنی طراحی دیجیتال یا نقاشی است. مشخصه دوم، کیفیت خروجی کار یا امکان اجرای با کیفیت است. به این معنا که حداکثر کیفیت قابل اجرا در کدام یک از روش‌ها بیشتر است. جواب این سوال را به راحتی می‌توان پاسخ داد. طراحی پر جزئیات به صورت دیجیتال و کیفیت بالای چاپ به مراتب جزئیات بیشتری نسبت به اجرای دستی دارد. یعنی اجرای یک نقاشی سه بعدی و یک استیکر سه بعدی با جزئیات مساوی در یک زمان مشخص امکان‌پذیر نیست. یک نقاشی سه بعدی با جزییات زیاد ممکن است ماه‌ها زمان ببرد چرا که نقاش مجبور اجرای جزئیات بیشمار در زمان اجرای نقاشی است. در صورتی که در طراحی دیجیتال این اتفاق با استفاده از ابزارهای موجود در زمان بسیار کمتر انجام می‌شود. و با تکنیک چاپ در سرعت بسیار بالا قابل چاپ است.
 
امضا : ARNICA

ARNICA

[حفاظت کل انجمن+ مدیر هنر+مدیر تالار ادبیات]
پرسنل مدیریت
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-09-14
نوشته‌ها
1,016
مدال‌ها
3
سکه
5,094

هنرمندان نقاشی دیجیتال سه بعدی​

هنرمندان نقاشی سه بعدی قبل از اینکه وارد این سبک شوند نقاشانی بودند که به صورت دو بعدی کار می‌کردند. این هنرمندان به خاطر تبحر در زمینه رنگ‌گذاری و اجرای آثار وقتی وارد این حوزه شدند بسیار موفق بودند. ایده‌ و سبک این هنرمندان در آثارشان بسیار مشهود است. همین موضوع در میان هنرمندان شاخص منجر به خلق آثار بسیار جذاب و خاص شده است. هنرمندان این حوزه را می‌توانید در بخش معرفی نقاشان ۳ بعدی دنبال کنید.

همان طور که گفتیم این هنرمندان در زمینه نقاشی‌های دو بعدی فعالیت می‌کردند. پس از آشنایی و علاقه به این تکنیک وارد فضای نقاشی سه بعدی شدند. به این دلیل تعداد کمی از این آرتیست‌ها توانایی اجرای نقاشی به صورت دیجیتال را دارند. شاید هم این روش دیجیتال را فاقد ارزش هنری می‌دانند. بنابراین وارد این حوزه‌ نمی‌شوند.

برخی از هنرمندان این حوزه با یک همکار یا استودیوی طراحی مشارکت می‌کنند. مانند Tracy Lee Stum که برخی از آثارش را به صورت دیجیتال طراحی کرده. از طرف دیگر طراحان دیجیتال نیز کمتر به طراحی دیجیتال علاقه نشان داده‌اند. کمتر دیده شده است که طراحان دیجیتال وارد فضای طراحی آثار دیجیتال شده باشند. در نهایت هنرمندانی که به صورت تخصصی طراحی نقاشی دیجیتال سه بعدی را انجام می‌دهند بسیار معدود است.

نقاشی سه بعدی و کاربرد آن در تبلیغات​

یکی از کاربرد‌های مهم این تکنیک استفاده از آن در تبلیغات است. این کار مناسب تبلیغات محیطی، دیجیتال مارکتینگ، رویدادهای تبلیغاتی، کمپین‌ها و پروموشن‌های معرفی محصول است. استفاده از پدیده‌های نو ظهور و جذاب یکی از کارهایی است که در تبلیغات برای همراه کردن پیام استفاده می‌شود.

اما چطور از این تکنیک در تبلیغات استفاده می‌شود؟ نقاشی ۳ بعدی به طرز شگفت انگیزی یک محتوای جذاب است. هر نقاشی ۳ بعدی و عکس‌هایی که با آن گرفته می‌شود، به علت عجیب بودن و جذاب بودن بهانه‌ای برای صحبت کردن و انتقال پیام است. مخاطبان با این نقاشی‌ها عکس می‌گیرند و آن را در صفحات مجازی خود به اشتراک می‌گذارند. این کار باعث می‌شود اصل پیام به راحتی به افراد بسیار زیادی منتقل شود.

بنابراین می‌توان گفت این تکنیک بیشتر با هدف تولید محتوا جذاب در تبلیغات استفاده می‌شود. این تکنیک ممکن است در یک رویداد اتفاق بیافتد و به دلیل جذابیت باعث تجمع مردم شود. ولی در این اتفاق تعداد محدودی از مخاطبین توانایی بازدید و عکاسی از این نقاشی‌ها را دارند. نکته‌ای که این تکنیک را در تبلیغات ارزشمند می‌کند، استفاده هوشمندانه از محتوای تولید شده یعنی فیلم‌ها وعکس‌های آن اثر است.

برای مثال برند لوازم تحریر جیوتو در یک رویداد تبلیغاتی و مسابقه از این تکنیک استفاده کرد. محصولات لوازم تحریر جیوتو برند دوم شرکت فیلا در ایتالیا است. این محصول اواخر سال ۲۰۱۳ وارد بازار ایران شد. شرکت نماینده این محصولات در ایران با توجه به مشتریانی که می‌توانست داشته باشد به دنبال تبلیغات هوشمندانه‌ای بود. در کنار این موضوع با مشکل محدودیت بوجه‌ی تبلیغاتی مواجه بود. او یکی از ایده‌های مرتبط با نقاشی ۳ بعدی را انتخاب کرد. این ایده‌ی تبلیغاتی توسط صالح سخندان در سال ۲۰۱۴ به اجرا در‌ آمد. به همین منظور با استفاده از نقاشی سه بعدی یک رویداد نه چندان بزرگ طراحی شد. این رویداد با تمام متغیر‌های مرتبط با حوزه روابط عمومی و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بود.
 
امضا : ARNICA

ARNICA

[حفاظت کل انجمن+ مدیر هنر+مدیر تالار ادبیات]
پرسنل مدیریت
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-09-14
نوشته‌ها
1,016
مدال‌ها
3
سکه
5,094
این رویداد تبلیغاتی طی مدت یک هفته در مرکز خربد پالادیوم تهران برگزار شد. بیش از پنج هزار نفر از نقاشی جیوتو بازدید کردند. و در این رویداد بیش از هزار محتوا توسط مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این محتواها با یک عامل انگیزشی که برگزاری یک مسابقه عکاسی بود هدفمند شدند. جایزه مسابقه این رویداد سفر به ایتالیا بود. بازدیدکنندگان با انتشار عکس‌های خود در صفحات مجازی با هشتک و فالو کردن صفحه جیوتو در این مسابقه شرکت کردند. در کنار اینگونه تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی چند کمپین کوچک دیگر هم فعالیت می‌کردند. با استفاده از این کمپین‌های کوچک روابط عمومی طی مدت یک ماه محتوای زیاد و ارزشمندی خلق شد. در اینترنت، شبکه‌های مجازی، روزنامه‌ها و مجلات خبر این رویداد دست به دست شد. همین موضوع باعث افزایش آگاهی نسبت به حضور این برند در ایران شد.
 
امضا : ARNICA

ARNICA

[حفاظت کل انجمن+ مدیر هنر+مدیر تالار ادبیات]
پرسنل مدیریت
سطح
6
 
تاریخ ثبت‌نام
2024-09-14
نوشته‌ها
1,016
مدال‌ها
3
سکه
5,094
گرچه هزینه‌ی این اتفاق برای شرکت جیوتو از کمپین‌های تبلیغاتی دیگری که به آنها پیشنهاد شده بود، بسیار کمتر بود. اما بازخورد فوق‌العاده‌ای برای آنها داشت. کارهای دیگری که می‌توانستند انجام دهند استفاده از روش‌های متداول تبلیغات محیطی بود. روش‌هایی مانند استفاده از بیلبورد‌های تبلیغاتی، لمپست‌ها، تبلیغات نقطه‌ای در پاساژ‌ها و محل‌های دیگر. گرچه این روز‌ها میزان بازدید این رسانه‌ها افزایش یافته اما اثربخشی و نفو‌ذ آنها به شدت در حال کاهش است. زیرا امروزه شهر‌ها پر شده اند از مدیوم‌های متفاوت در اندازه‌های مختلف برای نمایش تصاویر رنگارنگ. مخاطب بیشتر بدون اینکه توجهی به آنها بکند از کنارشان رد می‌شود.



کاهش توجه باعث کم شدن اثر بخشی رسانه‌ها شده است. مخاطب اشباع شده است از پیام های مختلف. همین اتفاق باعث می‌شود مخاطب در حالت کوری موقت در مقابل پیام‌ها قرار بگیرد. نه آنکه با قصد این کار را انجام دهد. بلکه این اتفاق طبیعی مغز برای افزایش توجه و تمرکز روی موضوع مورد علاقه است. تمرکز مخاطب امروز در فضای امن و مورد علاقه‌اش است. یعنی صفحه موبایل اش! باید بتوان از این فضای چند اینچی استفاده کرد.

نقاشی ۳ بعدی یا هر محتوای جذابی که بتواند شگفتی را در بیننده ایجاد کند باعث می‌شود مخاطب آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد. با حیرت آن را ببیند و در مقابل آن عکس العمل نشان دهد.

البته نقاشی سه بعدی بسته به نوع اجرا کاربرد‌های متفاوتی دارد. می‌تواند به صورت نقاشی توسط یک هنرمند شناخته شده اجرا شود. یا خروجی آن به صورت چاپ سه بعدی روی زمین نصب شود. حالت اول بیشتر با هدف تولید محتوای دیجیتال از اثر است. مراحل چنین اتفاقی تبدیل به محتوا می‌شود. در این حالت از نقاشی سه بعدی استفاده می‌کنیم.

در روش دوم، استفاده از چاپ دیجیتال به این دلیل است که امکان چاپ مجدد و استفاده از تیراژ وجود دارد. ما می‌توانیم اثر طراحی و چاپ شده را در مکان‌های مختلف تکرار کنیم.

در حالت اول داستان تولید محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار است. در حالت دوم احتمال بیشتر دیده شدن توسط مخاطب. در کل استفاده از نقاشی ۳ بعدی در تبلیغات در نمونه‌های زیر اجرا شده است و می‌شود از این تکنیک در تبلیغات استفاده کرد.

استفاده در رویدادهای معرفی محصولات برای ورود به بازار یا برای جلب توجه مخاطبین

استفاده به عنوان یک عامل انگیزشی برای عکاسی و افزایش ارتباط مخاطبین در نمایشگاه‌ها

استفاده به عنوان رسانه تبلیغاتی بر روی زمین در فروشگاها، رستوران‌ها و مراکز خرید

استفاده به عنوان تصویرسازی سه بعدی در رسانه‌های متداول تبلیغاتی مانند بیلبوردها

استفاده از عکس‌ها و محتوای تولید شده در رسانه‌های دیجیتال
 
امضا : ARNICA
بالا