گرچه هزینهی این اتفاق برای شرکت جیوتو از کمپینهای تبلیغاتی دیگری که به آنها پیشنهاد شده بود، بسیار کمتر بود. اما بازخورد فوقالعادهای برای آنها داشت. کارهای دیگری که میتوانستند انجام دهند استفاده از روشهای متداول تبلیغات محیطی بود. روشهایی مانند استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی، لمپستها، تبلیغات نقطهای در پاساژها و محلهای دیگر. گرچه این روزها میزان بازدید این رسانهها افزایش یافته اما اثربخشی و نفوذ آنها به شدت در حال کاهش است. زیرا امروزه شهرها پر شده اند از مدیومهای متفاوت در اندازههای مختلف برای نمایش تصاویر رنگارنگ. مخاطب بیشتر بدون اینکه توجهی به آنها بکند از کنارشان رد میشود.
کاهش توجه باعث کم شدن اثر بخشی رسانهها شده است. مخاطب اشباع شده است از پیام های مختلف. همین اتفاق باعث میشود مخاطب در حالت کوری موقت در مقابل پیامها قرار بگیرد. نه آنکه با قصد این کار را انجام دهد. بلکه این اتفاق طبیعی مغز برای افزایش توجه و تمرکز روی موضوع مورد علاقه است. تمرکز مخاطب امروز در فضای امن و مورد علاقهاش است. یعنی صفحه موبایل اش! باید بتوان از این فضای چند اینچی استفاده کرد.
نقاشی ۳ بعدی یا هر محتوای جذابی که بتواند شگفتی را در بیننده ایجاد کند باعث میشود مخاطب آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد. با حیرت آن را ببیند و در مقابل آن عکس العمل نشان دهد.
البته نقاشی سه بعدی بسته به نوع اجرا کاربردهای متفاوتی دارد. میتواند به صورت نقاشی توسط یک هنرمند شناخته شده اجرا شود. یا خروجی آن به صورت چاپ سه بعدی روی زمین نصب شود. حالت اول بیشتر با هدف تولید محتوای دیجیتال از اثر است. مراحل چنین اتفاقی تبدیل به محتوا میشود. در این حالت از نقاشی سه بعدی استفاده میکنیم.
در روش دوم، استفاده از چاپ دیجیتال به این دلیل است که امکان چاپ مجدد و استفاده از تیراژ وجود دارد. ما میتوانیم اثر طراحی و چاپ شده را در مکانهای مختلف تکرار کنیم.
در حالت اول داستان تولید محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار است. در حالت دوم احتمال بیشتر دیده شدن توسط مخاطب. در کل استفاده از نقاشی ۳ بعدی در تبلیغات در نمونههای زیر اجرا شده است و میشود از این تکنیک در تبلیغات استفاده کرد.
استفاده در رویدادهای معرفی محصولات برای ورود به بازار یا برای جلب توجه مخاطبین
استفاده به عنوان یک عامل انگیزشی برای عکاسی و افزایش ارتباط مخاطبین در نمایشگاهها
استفاده به عنوان رسانه تبلیغاتی بر روی زمین در فروشگاها، رستورانها و مراکز خرید
استفاده به عنوان تصویرسازی سه بعدی در رسانههای متداول تبلیغاتی مانند بیلبوردها
استفاده از عکسها و محتوای تولید شده در رسانههای دیجیتال