3. زرد
درست است که زرد از نظر روانشناسی رنگ در بین رنگهای شاد قرار دارد ولی اگر بیش از حد از آن استفاده شود، احساساتی نامناسب مثل ترس، عصبانیت و ناامیدی به مخاطب القا میکند. در صورتی که بتوانید به درستی از این رنگ استفاده کنید، میتوانید عزت نفس مخاطب خود را افزایش دهید. این رنگ، نماد مثبت اندیشی و برونگرایی است و برای نشان دادن خلاقیت، گرما و شادی یک گزینه عالی به حساب میآید. گاهی کسب و کارها برای ایجاد حس اضطراب و تلنگر زدن به مخاطب از این رنگ استفاده میکنند.
زرد، رنگ مورد علاقه 57 درصد از آقایان و 35 درصد از بانوان است. جالب است که تنها 1 درصد آقایان این رنگ را دوست ندارند و در بین بانوان کسی نیست که از این رنگ خوشش نیاید.