کتابهای روانشناسی از انواع کتابهایی هستند که همیشه و همیشه مشتری خود را دارند. مردم در پی دستیابی به حال بهتر و روزگار خوش همواره در پی این دسته کتابها هستند. امید و ناامیدی، افسردگی، تنشهای روزانه و راههای مقابله با آن و علاقهی افراد به ساختن زندگی بهتر برای خود، همه و همه از عواملی هستند که افراد مختلف جامعه را به سمت این گروه از کتاب های انگیزشی سوق میدهد و بااینکه خواندن تنها کافی نیست و اثرپذیری این مطالب علاوه بر زمانبر بودن نیاز به مداومت در خواندن مطالب گوناگون، یادداشتبرداری و در نهایت عملیاتی کردن مطالب دارد، باز هم از مشتاقان این کتاب ها کاسته نمیشود. تغییر سرنوشت کاری بس دشوار است اما هنوز هستند کسانی که میل انجام چنین تغییر مثبتی در آنها بیدار باشد.