mahban
[مدیریت ارشد کتابینو+ مدیر تالار ادبیات بینالملل]
پرسنل مدیریت
مدیریت ارشد
مدیر رسمی تالار
عکاس انجمن
برترین کاربر ماه
ارسالکنندهی برتر ماه
سطح
6
اندازه بزرگ داشته باشند، اما بخشندگان می توانند ارزش ماندگار بسیار بیشتری در شبکه ی ارتباطی خود به وجود بیاورند و این کار را از راه هایی انجام می دهند که شاید آن چنان آشکار نباشد.
در سال ۲۰۱۱ ،فورچن تحقیق گسترده ای انجام داد تا بهترین شبکه ساز آمریکا را تشخیص دهد. هدف تحقیق این بود که با استفاده از شبکه های اجتماعی تشخیص دهند چه کسی بیشترین ارتباط را با قدرتمندترین افراد آمریکا دارد. فهرستی از مدیران عامل ۵۰۰ شرکت برتر آماده کردند،به علاوه ی فهرست فورچن از ۵۰ نفر از باهوش ترین افراد حوزه ی فناوری، ۵۰ نفر از قدرتمندترین زنان و ۴۰ نفر از ستارگان زیر ۴۰ ِ سال در حال پیشرفت در حوزه ی کسب وکار. سپس این فهرست ۶۴۰ نفری را با کل پایگاه داده ی لینکدین با بیش از ۹۰ میلیون کاربر ارجاع متقابل دادند. شبکه ساز برنده کسی بود که بیش از هر شخص دیگری در لینکدین با افراد این فهرست ۶۴۰ نفره مرتبط بود. برنده بیش از ۰۰۰ر۳ ارتباط لینکدین داشت که شامل این افراد می شد:
مارک اندریسن، هم بنیان گذار نت اسکیپ، اوان ویلیامز، هم بنیان گذار توئیتر، کاترینا فیک، هم بنیان گذار فلیکر، داستین موسکوویتز، هم بنیان گذار فیس بوک، شان پارکر، هم بنیان گذار نپستر(۳۱ (و جاش کوپلمن، مؤسس com.Half و همچنین
رئیس اسبق گریتفول دد(۳۲ .(همان طور که در ادامه خواهید دید، این اعجوبه ی شبکه سازی شخصیتی بخشنده دارد. ری*د هافمن، مؤسس لینکدین می نویسد: «شاید بعید به نظر برسد، اما هر چقدر رفتارتان نوع دوستانه تر باشد، منفعت بیشتری از را*ب*طه تان می برید. اگر هدف تان کمک به دیگران باشد، به سرعت اعتبارتان را افزایش می دهید و گزینه های بیشتری پیش روی تان قرار می گیرند».
استدلالم این است که بخشی از این اتفاق مربوط به نحوه ی تغییر شبکه ها و دگرگونی حال حاضر آن هاست. گرچه بخش اصلی تحقیقاتم به این می پردازد که انگیزه هایمان برای شبکه سازی چگونه قدرت و گستره ی این شبکه ها را شکل میدهند و چگونه روی جریان انرژی درون این شبکه ها تأثیر می گذارند.
تشخیص گیرنده در لباس بخشنده
اگر تا به حال برای تان پیش آمده هنگام ملاقات همکاری جدید موضعی دفاعی گرفته باشید، احتمالاً دلیلش این بوده که بوی انگیزه های خودخواهانه اش به مشام تان رسیده است. وقتی می بینیم گیرنده ای به طرف مان می آید، با بستن در ورودی شبکه هایمان، از خودمان محافظت و اعتماد و کمک مان را از او دریغ می کنیم. بسیاری از گیرندگان برای اجتناب
در سال ۲۰۱۱ ،فورچن تحقیق گسترده ای انجام داد تا بهترین شبکه ساز آمریکا را تشخیص دهد. هدف تحقیق این بود که با استفاده از شبکه های اجتماعی تشخیص دهند چه کسی بیشترین ارتباط را با قدرتمندترین افراد آمریکا دارد. فهرستی از مدیران عامل ۵۰۰ شرکت برتر آماده کردند،به علاوه ی فهرست فورچن از ۵۰ نفر از باهوش ترین افراد حوزه ی فناوری، ۵۰ نفر از قدرتمندترین زنان و ۴۰ نفر از ستارگان زیر ۴۰ ِ سال در حال پیشرفت در حوزه ی کسب وکار. سپس این فهرست ۶۴۰ نفری را با کل پایگاه داده ی لینکدین با بیش از ۹۰ میلیون کاربر ارجاع متقابل دادند. شبکه ساز برنده کسی بود که بیش از هر شخص دیگری در لینکدین با افراد این فهرست ۶۴۰ نفره مرتبط بود. برنده بیش از ۰۰۰ر۳ ارتباط لینکدین داشت که شامل این افراد می شد:
مارک اندریسن، هم بنیان گذار نت اسکیپ، اوان ویلیامز، هم بنیان گذار توئیتر، کاترینا فیک، هم بنیان گذار فلیکر، داستین موسکوویتز، هم بنیان گذار فیس بوک، شان پارکر، هم بنیان گذار نپستر(۳۱ (و جاش کوپلمن، مؤسس com.Half و همچنین
رئیس اسبق گریتفول دد(۳۲ .(همان طور که در ادامه خواهید دید، این اعجوبه ی شبکه سازی شخصیتی بخشنده دارد. ری*د هافمن، مؤسس لینکدین می نویسد: «شاید بعید به نظر برسد، اما هر چقدر رفتارتان نوع دوستانه تر باشد، منفعت بیشتری از را*ب*طه تان می برید. اگر هدف تان کمک به دیگران باشد، به سرعت اعتبارتان را افزایش می دهید و گزینه های بیشتری پیش روی تان قرار می گیرند».
استدلالم این است که بخشی از این اتفاق مربوط به نحوه ی تغییر شبکه ها و دگرگونی حال حاضر آن هاست. گرچه بخش اصلی تحقیقاتم به این می پردازد که انگیزه هایمان برای شبکه سازی چگونه قدرت و گستره ی این شبکه ها را شکل میدهند و چگونه روی جریان انرژی درون این شبکه ها تأثیر می گذارند.
تشخیص گیرنده در لباس بخشنده
اگر تا به حال برای تان پیش آمده هنگام ملاقات همکاری جدید موضعی دفاعی گرفته باشید، احتمالاً دلیلش این بوده که بوی انگیزه های خودخواهانه اش به مشام تان رسیده است. وقتی می بینیم گیرنده ای به طرف مان می آید، با بستن در ورودی شبکه هایمان، از خودمان محافظت و اعتماد و کمک مان را از او دریغ می کنیم. بسیاری از گیرندگان برای اجتناب