What's new

بزرگترین مرجع تایپِ کتاب | انجمن رمان نویسی بوکینو

انجمن فرهنگی بوکینو، مکانی‌ برای انتشار و تایپ آثارِ شما عزیزان بوده و طبقِ قوانین جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود. هدف ما همواره ایجاد یک محیط گرم و صمیمانه است. برای دسترسی به امکانات انجمن و تعامل در آن، همین حالا ثبت نام کنید.

سوالات متداول

آموزش کار با انجمن را از این لینک مطالعه کنید.

ایجاد موضوع

برای شروع موضوعی در تالار مورد نظر خود بفرستید.

کسب مقام

به خانواده‌ی بزرگ بوکینو بپیوندید!
  • ✵ انجمن رمانِ بوکـــیــنــو✵

    بزرگترین انجمن فرهنگی و کتابخانه‌ی مجازی ایران!

YAS

[مدیرکل - مدیر تالار نظارت]
Staff member
Top Poster Of Month
LV
0
 
Joined
Sep 4, 2024
Messages
847
Reaction score
3,361
Time online
19d 21h 19m
Points
253
Location
بیرجند
سکه
5,625
  • #1
در طی چند سال گذشته، اینستاگرام رشد چشمگیری داشته است و از یک میلیون کاربر در دسامبر 2010 به بیش از یک میلیارد در سال 2021 رسیده است. اینستاگرام یک پلت فرم رسانه های اجتماعی است که بر اشتراک عکس و فیلم از طریق اپلیکیشن خود متمرکز است. شما می توانید محتوای تصویری را تهیه کرده، ویرایش و منتشر کنید تا با لایک ها، نظرات و اشتراک های با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. در این مطلب به شما می گوییم اینستاگرام چیست و چه ویژگی هایی دارد و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد.
طی چند سال اخیر اینستاگرام علاوه بر بعد سرگرمی دارای یک بعد تجاری هم شده و اغلب افراد برای فروش خدمات و محصولات خود از آن استفاده میکنند. این موضوع به حدی رواج پیدا کرده که کمتر کسی را پیدا میکنید که صفحه اینستاگرام برای کسب و کار خود نداشته باشد.
مشابه فیس بوک یا توییتر، هرکسی که یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کند دارای یک پروفایل و یک فید خبری است. هنگام اشتراک عکس یا فیلم در اینستاگرام، این عکس در پروفایل شما نمایش داده می شود. سایر کاربران که شما را دنبال می کنند پست های شما را در حساب کاربرتان مشاهده می کنند. به همین ترتیب، پست های کاربران دیگری را که دنبال می کنید مشاهده می کنید.
 

YAS

[مدیرکل - مدیر تالار نظارت]
Staff member
Top Poster Of Month
LV
0
 
Joined
Sep 4, 2024
Messages
847
Reaction score
3,361
Time online
19d 21h 19m
Points
253
Location
بیرجند
سکه
5,625
  • #2
در واقع اینستاگرام مانند یک نسخه ساده شده از فیس بوک است، با این تفاوت که در آن تاکید بر استفاده از تلفن همراه و به اشتراک گذاری تصویر می باشد. مانند سایر شبکه های اجتماعی، شما با فالو یا دنبال کردن، دنبال شدن توسط افراد دیگر، کامنت یا نظر دادن، لایک کردن و پسندیدن و پیام خصوصی یا دایرکت با سایر کاربران ارتباط برقرار می کنید. همچنین می توانید عکس هایی را که در اینستاگرام مشاهده می کنید ذخیره کنید.

اینستاگرام امروزه به چیزی بیشتر از یک راه برای به اشتراک گذاشتن تصاویر تبدیل شده است و کسب و کار های نوپا و مختلفی در آن مشغول به فعالیت هستند و اهداف توسعه ی کسب و کار خود را دنبال می کنند. کافی است به مقادیر عظیم محصولات و خدمات جدیدی که احتمالاً از طریق تبلیغات در اینستاگرام کشف کرده اید، فکر کنید. مطمئناً رسانه های اجتماعی ما را به یکدیگر متصل می کنند، اما آنچه دشوار است دستیابی به این ارتباطات با مهم ترین دارایی های تجاری شما یعنی مشتریان شما است که اینستاگرام این بستر را برای ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف شما فراهم آورده است ولی لازمه موفقیت در آن حرفه ای بودن و آشنایی کامل با این فضا ، از طریق آموزش اینستاگرام از راه های مختلف مانند سایت های آموزشی می باشد که تنها با چند ساعت مطالعه در روز طی چند ماه شما می توانید صفر تا صد کار با این اپلیکیشن را یاد بگیرید .

راه اندازی، مدیریت و نگهداری یک حساب کاربری اینستاگرام برای یک کسب و کار ممکن است بسیار دلهره آور باشد اما دانستن ترفند های اینستاگرام می تواند راهی برای افزایش فروش و توسعه ی کسب و کارتان باشد. روند کسب درامد از اینستاگرامتا جایی پیش رفته است که برای برخی از کسب و کار ها کنار گذاشتن اینستاگرام می تواند توانایی آن ها برای دستیابی به مشتریان جدید و درآمدزایی را به طور جدی محدود کند.
 

YAS

[مدیرکل - مدیر تالار نظارت]
Staff member
Top Poster Of Month
LV
0
 
Joined
Sep 4, 2024
Messages
847
Reaction score
3,361
Time online
19d 21h 19m
Points
253
Location
بیرجند
سکه
5,625
  • #3

اینستاگرام چیست؟

همانطور که گفته شد اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که به کاربرانش امکان می دهد تصاویر و فیلم ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این برنامه را می توان به طور رایگان دانلود کرد. این برنامه توسط کوین سیستروم و مایک کریگر که هر دو فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد بودند، در سال 2010 تاسیس شد و اکنون بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.
فیس بوک، غول شبکه های اجتماعی، این شرکت را در سال 2012 خریداری کرد. در حالی که شرط اصلی آن اشتراک تصاویر است اما محبوبیت آن به دلیل قابلیت ویرایش عکس است. این برنامه امکان ایجاد پروفایل شخصی را فراهم می کند و کاربر در صورت تمایل می تواند به پروفایل های شبکه های اجتماعی موجود مانند فیس بوک و توییتر نیز متصل شود، به این معنی که کاربران می توانند تصاویر خود را از طریق سیستم عامل های مختلف در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
اینستاگرام از روزهای ابتدایی خود از نظر گزینه ها و ویژگی های مختلف مسیری طولانی را طی کرده است. هنگامی که اینستا در سال 2010 راه اندازی شد، کاربران تنها می توانستند از طریق اپلیکیشن عکس منتشر کنند و فیلترها را بدون هیچ ویژگی ویرایشی دیگر به آن اضافه کنند. اما امروزه، کاربران می توانند از طریق آن فیل*تر های مختلف را بر روی عکس ها اعمال کنند. همچنین می توانند حداکثر به مدت یک دقیقه کامل عکس و فیلم منتشر کنند و چندین گزینه فیل*تر اضافی را نیز در اختیار داشته باشند.
 

YAS

[مدیرکل - مدیر تالار نظارت]
Staff member
Top Poster Of Month
LV
0
 
Joined
Sep 4, 2024
Messages
847
Reaction score
3,361
Time online
19d 21h 19m
Points
253
Location
بیرجند
سکه
5,625
  • #4

مزایای اینستاگرام: چرا باید از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

اینستاگرام نیز مانند هر شبکه ی اجتماعی دیگری مزایا و معایب خود را دارد اما بدون شک این شبکه ی اجتماعی امروزه بسیار قدرتمند تر از سایر گزینه ها عمل کرده است. برخی از مزایای آن می تواند موارد زیر باشد:

اینستاگرام مخاطبان بیشتر و گسترده تری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی دارد.

از نظر محبوبیت کلی، فیس بوک هنوز در دنیای رسانه های اجتماعی حضور دارد اما رسانه های اجتماعی همیشه در حال پیشرفت هستند و آمارها نشان می دهد که کاربران اینستاگرام در واقع بسیار فعال تر از کاربران فیس بوک هستند. مطالعات نشان می دهد که کاربران فیس بوک تمایل دارند خیلی بیشتر از کاربران اینستاگرام از تبلیغات دوری کنند: 32٪ از کاربران فیس بوک به طور منظم با مارک های تجاری درگیر می شوند، در حالی که 68٪ از کاربران اینستاگرام این کار را انجام می دهند. این نرخ بالای مشارکت باعث می شود که اینستاگرام به مکانی مطلق برای مشاغلی تبدیل شود که به دنبال جذب مشتری هستند.

اینستاگرام از خلاقیت استقبال می کند.

فیدهای خبری در اینستاگرام اغلب با گالری های هنری قابل مقایسه هستند. این پلتفرم اجتماعی با انبوهی از عکس ها و فیلم های رنگارنگ، با کیفیت بالا، سرگرم کننده و جذاب بصری پر شده است. مشاغل می توانند از اینستاگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، نمایش جلوه هایی از پشت صحنه کار روزانه کارمندان و … یرای افزایش تعامل با مخاطب استفاده کنند.
 

YAS

[مدیرکل - مدیر تالار نظارت]
Staff member
Top Poster Of Month
LV
0
 
Joined
Sep 4, 2024
Messages
847
Reaction score
3,361
Time online
19d 21h 19m
Points
253
Location
بیرجند
سکه
5,625
  • #5
استوری اینستاگرام یک ویژگی منحصر به فرد است که به کاربران امکان می دهد عکس ها یا فیلم هایی را بع اشتراک بگذارند که پس از 24 ساعت از بین می روند. این استوری ها می توانند به طور هایلایت در صفحه ی اصلی کاربر نمایش داده شوند. استوری ها حتی عناصر خلاقانه تری مانند ابزارهای طراحی و نوشتن، گزینه های فیل*تر واقعیت افزوده و امکان گنجاندن لوکیشن، هشتگ ها و منشن کردن سایر کاربران و … را ارائه می دهند.

اینستاگرام همچنین ویژگی “هایلایت” را اضافه کرده است. این موارد را می توان در مدت طولانی تری و با پایان یافتن دوره 24 ساعته مشاهده کرد. استوری های اینستاگرام مزایای تجاری بی حد و حصر دارند! آن ها مکان های عالی برای نمایش فیلم های پشت صحنه و همچنین محتوای سرگرم کننده و در لحظه هستند که مطمئنا مورد توجه قرار می گیرند.
علاوه بر این می توانید با استفاده از ویژگی لایو اینستاگرام، به صورت زنده با مخاطبان خود صحبت کنید و ارتباط نزدیک تری با آن ها برقرار کنید.

اینستاگرام تجزیه و تحلیل های مفیدی را ارائه می دهد.

اندازه گیری موفقیت در اینستاگرام کاملاً ساده است. مطمئناً، مشاغل می توانند تعداد دنبال کنندگان و فعالیت های کلی مشارکت خود را مانند نمایش ها و کلیک ها کنترل کنند. اما اگر یک گام جلوتر برویم، گزارش های تحلیلی داخلی یا insight اینستاگرام به مشاغل کمک می کند تا به راحتی نتایج کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام خود را تفسیر کنند. تجزیه و تحلیل های مفید به مشاغل کمک می کند تا به سرعت تشخیص دهند که کدام نوع از پست ها بهترین عملکرد را دارند و آن ها را برای موفقیت پایدار خود به کار بگیرند.
 

YAS

[مدیرکل - مدیر تالار نظارت]
Staff member
Top Poster Of Month
LV
0
 
Joined
Sep 4, 2024
Messages
847
Reaction score
3,361
Time online
19d 21h 19m
Points
253
Location
بیرجند
سکه
5,625
  • #6

پست هایی درباره لایف استایل و سبک زندگی

مردم می خواهند شخصی را که در پشت یک صفحه ی کاربری است، بشناسند. یک پرسونا مشتری بنویسید تا تعیین کند که سرگرمی ها و علاقه های مشتری ایده آل شما در اینستاگرام چیست . اگر به این نتیجه رسیده اید که مشتری شما شخصی است که از دویدن لذت می برد و همچنین شما در اوقات فراغت خود یک دونده هستید، در مورد چگونگی متناسب بودن دو با برنامه روزانه خود صحبت کنید یا اینکه دویدن چقدر احساس خوبی به شما می دهد. به مخاطبان خود فرصت دهید تا در سطح شخصی با شما آشنا شوند. در عین حال سعی کنید آن ها را با علاقه مندی های خود نیز آشنا کنید.

سوالات

برای افزایش سطح تعامل خود، یک سوال با پایان باز به کپشن ها و یا استوری ها و … خود اضافه کنید. بعضی اوقات مخاطبان شما واقعاً می خواهند با پست های شما درگیر شوند، اما نمی توانند راهی برای انجام آن پیدا کنند. این کار را آسان تر کنید از آنها درباره ی افکار و نظراتشان درباره یک موضوع مرسوم بپرسید، یا اینکه به سادگی از آن ها بپرسید که روزشان چطور پیش می رود و …. به هر طریقی که ممکن است آن ها را با پرسیدن یک سوال با خود درگیر کنید.

نظرات و کامنت ها

اگر قبلاً محصولات خود را به مشتریان خود فروخته اید از آن ها بخواهید که آنها را در برنامه اینستاگرام به اشتراک بگذارند و یا نظرات خود را برای یک محصول به اشتراک بگذارند. این به اعتبار شما افزوده و در عین حال مردم را ترغیب می کند که از پیشنهادات شما استفاده کنند.
 

YAS

[مدیرکل - مدیر تالار نظارت]
Staff member
Top Poster Of Month
LV
0
 
Joined
Sep 4, 2024
Messages
847
Reaction score
3,361
Time online
19d 21h 19m
Points
253
Location
بیرجند
سکه
5,625
  • #7

استوری و هایلایت

نشان دادن چگونگی انجام کار و یا پروسه ی تولید یک محصول در استوری ها می تواند بسیار مفید باشد. به مخاطبان خود نشان دهید که روی چه چیزی کار می کنید یا به آنها اطلاعاتی در مورد نحوه تولید کالاها و خدمات خود بدهید. آن ها را از طریق استوری های خود از اخبار و یا وضعیت خود و محصولاتتان با خیر و مطلع کنید. این نوع محتوا مخصوصاً برای عکاسان، فیلمبرداران و میکاپ آرتیست ها بسیار مناسب است.

حقایق جالب

خبرهای سرگرم کننده ای را هم در مورد خودتان و هم درمورد تجارت خود به اشتراک بگذارید. بگذارید مردم شما را بشناسند. بدون شک در هر حوزه ی کاری حقایق و نا گفته هایی وجود دارد که می توان از طریق آن ها مخاطبان را سرگرم کرد.

داستان برند شما

به افراد اجازه دهید داستان پشت برند شما را بدانند. هنگامی که شروع به کار کردید، چه عواملی باعث تصمیم شما در انتخاب این حرفه داشت، سوابق تحصیلی، ارزش های شما و اهداف شغلی شما چه می باشند و از این قبیل موارد. اما بهتر است این اطلاعات را در یک پست به اشتراک نگذارید. شما می توانید این موارد را در استوری های خود و سپس هایلایت ها به اشتراک بگذارید.
 

Who has read this thread (Total: 1) View details

shape1
shape2
shape3
shape4
shape5
shape6
Top Bottom